۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۰۳۳
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

باخت سیاسی اماراتی ها در معاهده سازش با رژیم صهیونیستی

باخت سیاسی اماراتی ها در معاهده سازش با رژیم صهیونیستی
حجت الاسلام خورشیدی گفت: تاریخچه سیاه سیاسی و نظامی صهیونیست ها خود گواهی بر باخت ناشیانه دستگاه دیپلماسی اماراتی ها در این بازی سیاسی است.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: در سالهای اخیر به ویژه در طول یکسال گذشته تاکنون شاهد تحرکات و اتفاقات در خاورمیانه بوده ایم که بی شک در پس این حوادث و رویدادها می توان دستان استکبار و استعمار را به خوبی مشاهده کرد.

این استاد حوزوی بیان داشت: یکی از این حوادث مهم، انفجار بندر بیروت بود که این حادثه در نوع خود بسیار عظیم و خسارت های بسیاری به دنبال داشت و بسیاری از گمانه زنی های کارشناسان سیاسی و نظامی بر این است که این حادثه منشأ خارجی دارد و این انفجار عمدی بوده است.

وی ادامه داد: اظهار نظر کارشناسان درباره انفجار بیروت بی شک هرگز بیراهه نیست، زیرا این انفجار برای برخی از کشورها به نوعی یک برگ برنده بوده و هست.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: در این حادثه از یک سو دوباره پای کشورهای استعماری و استکباری به خاورمیانه باز می شود و از طرف دیگر دوباره انگشت اتهام به سمت حزب الله لبنان نشانه خواهد رفت که این دو می تواند یک برنامه ریزی بلند مدت از سوی دشمنان باشد.

این استاد حوزوی در ادامه به معاهده دوستی امارات با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اتفاق دیگری که بعد از انفجار بیروت روی داد، معاهده ننگین دوستی کشور اسلامی امارات با صهیونیست ها بود.

وی تصریح کرد: این عملکرد دستگاه دیپلماسی اماراتی ها از نظر کارشناسان سیاسی منطقه و جهان و با وجود وضعیت اخیر خاورمیانه کاری نابخردانه و از روی بی تدبیری بوده است.

حجت الاسلام خورشیدی افزود: اماراتی ها با این عمل سیاسی خود به دنبال چندین هدف هستند، اول اینکه می خواهند به اصطلاح یک هم پیمان برای خود در منطقه پیدا کنند که بی شک این هم پیمان که هرگز به پیمان خود پایبند نبوده است، می تواند برای آینده سازی اماراتی ها یک خطر بالقوه باشد که دولتمردان این کشور اسلامی از این مهم غافل هستند.

این استاد حوزوی گفت: همانگونه که در سخنان سردار باقری عنوان شد، اگر هدف اماراتی ها از این پیمان ننگین با صهیونیست ها باز کردن میدان در خلیج فارس برای این کشور اشغالگر است، بی شک با برخورد شدید ایران در منطقه روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: صهیونیست ها نباید امید داشته باشند که معاهده دوستی با اماراتی ها آب های خلیج فارس را به محل تاخت و تاز آنها تبدیل خواهد کرد.

حجت الاسلام خورشیدی خاطرنشان ساخت: تاریخچه سیاسی و نظامی صهیونیست ها و ظلم هایی که آنها سالیان سال بر جهان اسلام به ویژه مردم فلسطین روا داشته اند خود گواهی بر باخت ناشیانه دستگاه دیپلماسی اماراتی ها در این بازی سیاسی است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات