۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۰۳۶

«تمثیلات»؛ اثر جدید مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در کتابفروشی‌ها

«تمثیلات»؛ اثر جدید مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در کتابفروشی‌ها
مجموعه «تمثیلات»، اثر مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی از سوی نشر معارف روانه بازار شد. این اثر در سه جلد منتشر شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشر معارف به تازگی سه جلد از مجموعه «تمثیلات» را با محوریت موضوعات اخلاقی، تربیتی و اعتقادی روانه بازار کرده است. در کتاب «تمثیلات» تمام موضوعات مطرح در دین با ذکر مثال برای مخاطب تبیین و محسوس می‌شود؛ به طوری که مخاطب به راحتی سخت‌ترین مباحث دینی را درک می‌کند.

استفاده از نمونه‌های متعدد برای شرح و ثبت موضوعات در ذهن مخاطب، از جمله ویژگی‌های این اثر است. جلد اول و دوم این مجموعه به موضوعات اخلاقی و تربیتی می‌پردازد و جلد سوم نیز به طرح مسائل علمی و اعتقادی اختصاص دارد. مرحوم آیت الله حائری شیرازی در این مجموعه همچون دیگر آثارش موضوعات را از سه منظر آیات، روایات و عقل مورد بحث و بررسی قرار داده است.

کتاب و ادبیات ,

در بخشی از این مجموعه می‌خوانیم:

«بیهوشی در هنگام جراحی: تحمل جراحی و دردهای آن در حالت عادی ممکن نیست و برای عموم مُحال است. از این رو، باید بیمار را پیش از جراحی بیهوش کنند تا در حالی که توجه او از موضوع درد و خود درد منقطع شده است، معالجه شود. خروج از «خود»، در حقیقت جان کندن است، و تحمل این جان کندن سیار مشکل یا مُحال است و برای آنکه انسان سختی جان کندن را احساس نکند، باید در یک حال بی حسی نسبت به دنیا باشد؛ به عبارت دیگر باید همان مستی‌ای که در عرفان مطرح است، برای فرد پیش آید تا توجه او به دنیا منقطع شود».

نشر معارف این دوره سه جلدی را به مبلغ 65 هزار تومان منتشر کرده است. کتاب حاضر در مراکز پاتوق کتاب و دیگر فروشگاه‌های جبهه فرهنگی انقلاب عرضه می‎‌شود./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات