۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۰۴۹
گلایه استاد حوزه از برخی بانیان هیئات؛

چرا به بهانه کرونا مجلس امام حسین را تعطیل می‌کنید؟

چرا به بهانه کرونا مجلس امام حسین را تعطیل می‌کنید؟
حجت الاسلام شکریان بر ضرورت برپایی مراسمات محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: شرایط بیماری کرونا نباید موجب تعطیلی مساجد و حسنیه‌ها شود.

حجت الاسلام اسد الله شکریان استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محرم امسال را به جهت شیوع ویروس کرونا، محرمی استثنایی خواند و گفت: امسال لازم است پرچم عزای حسینی به گونه دیگری به احتزاز در آید.

وی با انتقاد از سخنان برخی بانیان مساجد و حسینیه ها مبنی بر تعطیل کردن مراسمات عنوان کرد: زمزمه هایی از برخی بانیان شنیده می شود که گویا قصد تعطیلی مجلس ابا عبدالله الحسین (ع) را در سر می پرورانند و ناخواسته و نادانسته در مسیر بدخواهان مکتب علوی و نظام مقدس اسلامی حرکت می کنند.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه زنده نگهداری نهضت امام حسین (ع) را عاملی موثر برای حفظ دین و نظام اسلامی در برابر تلاش های دشمنان یاد کرد و افزود: مراکز پژوهشی دشمنان اسلام در مورد علت عدم موفقیت طرح های براندازانه خود در مورد جامعه ایران و به ویژه جوانان آن به این نتیجه رسیدند که وجود دو عنصر باعث شکست طرح های آنان شده است یکی نهضت سرخ حسینی و عزاداری سیدالشهداء و دوم اندیشه ناب و مترقی مهدویت و انتظار امام موجود موعود.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا باید به بهانه ویروس کرونا، عزاداری امام حسین (ع) تعطیل شود گفت: می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت شیوه نامه ها، به انجام  مراسمات اقدام کرد؛ آیا بانیان تعطیلی مجالس عزاداری حسینی خبر از بازارگردی ها و پاساژگردی ها ندارند؟! آیا نباید به این امر مشکوک شد که نماز در مسجد بیماری زاست، ولی برپایی مجالس عروسی مختلط و دوره همی های خانوادگی، استخرها، آرایشگاه‌ها به ویژه سفرهای فوق تصور به شمال و حضور در لب ساحل ها و... بدون عیب و ایراد است و به سلامتی ضرر نمی‌زند؟! آمارهای نگران کننده از بیماری زایی کدامیک خبر می دهد؟ چند نفر از نماز و مسجد و مجلس حسینی بیمار شدند که اینگونه ترکتازانه به دین و عاشورا می تازند؟

حجت الاسلام شکریان با اشاره به خدمات گروه های جهادی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها افزود: دین مداران و عزاداران حسینی در تبعیت از قانون و سلامت همواره پیشقدم بودند و در طول ایام سخت کرونایی این بسیجی ها، طلاب و متدینین بودند که فداکارانه در میدان خدمتگزاری حاضر شدند و در کنار تیم فداکار درمانی و پرستاری از جان مایه گذاشته اند.

وی خطاب به دست اندرکاران مراسمات عزاداری سالار شهیدان گفت: مساجد و حسینیه ها امانت در دستان شماست و چنانچه شجاعت حفظ آن را ندارید، کنار رفته و مانع مراسم محرم نشوید که در غیر این صورت و با تعطیلی مجالس سید و سالار شهیدان، شرمنده زهرای مرضیه و اهل بیت عصمت و طهارت (علیم السلام) خواهید شد.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه در پایان تاکید کرد: آنچه به صواب نزدیک است، رعایت کامل دستورات بهداشتی است که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است و خوشا آنان که بار دیگر بر فریاد العطش حسینی می نالند و اشک می ریزند و سفره عزا و سوگواری را پهن کرده و طعام ایمان و شهادت طلبی و خدمت به مستمندان را تناول می نمایند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات