۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۶۱۰۷۹
تولیت مدرسه علمیه مروی تبیین کرد؛

ویژگی های بندگان خاص الهی در کلام امام رضا

ویژگی های بندگان خاص الهی در کلام امام رضا
تولیت مدرسه علمیه مروی شاکر بودن را ویژگی بندگان خاص الهی دانست و گفت: شاکر بودن ابعاد، مصادیق و مراتب گوناگونی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز ظهر به صورت مجازی با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، گفت: حضرت در روایتی اشاره به پنج خصلت از فضائل بندگان خوب خداوند متعال دارند.

وی با بیان اینکه بندگان خوب الهی همواره در جهت کسب فضائل و خصلت های نیکو حرکت می کنند، عنوان کرد: در آیات و روایات فضائل بسیاری برای بندگان خوب الهی ذکر شده اما حضرت در این فرمایش اشاره به خصلت های کلیدی دارند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه بندگان خوب الهی همواره در جهت انجام اعمال نیکو حرکت می کنند، اظهار داشت: آنان بعد از شناخت اعمال نیکو به انجام آن مبادرت کرده و مسرور می شوند زیرا آنان سرور و خوشحالی خودشان را در جهت انجام اعمال نیک می دانند.

تولیت مدرسه علمیه مروی به خصلت دوم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر لغزشی بر بندگان الهی ظاهر شود از آن لغزش ناراحت و نگران می شوند و به سرعت اقدام به توبه و ترک آن لغزش می کنند.

وی سومین خصلت را شاکر بودن بیان کرد و گفت: بندگان خوب الهی زمانی که به یک نعمت دست می یابند شکر پروردگار را به جای می آورند و توجه به نعمت ها و امور مثبت دارند. آنان امور مثبت دیگران را قدر دانسته و نسبت به نعمت هایی که از جانب خداوند و یا دیگران می رسد قدردان هستند.

آیت الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: شکر با توجه به تعدد نعمات ابعاد، مصادیق و مراتب مختلفی دارد که در جلسه بعد بیان می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات