۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۶۱۰۸۱

آیت الله رشاد در پیامی ارتحال آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت

آیت الله رشاد در پیامی ارتحال آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت
آیت الله رشاد با تسلیت ارتحال آیت‌الله تسخیری، گفت: او چهل سال در سراسر جهان، تواماً منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (س) بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله رشاد با تسلیت ارتحال آیت‌الله محمدعلی تسخیری، گفت: او چهل سال در سراسر جهان، تواماً منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (س) بود.

متن پیام آیت الله رشاد بشرح زیر است:

ارتحال متفکر بی ‌بدیل عرصه‌‌ی دیپلماسی فرهنگی، لسان بلیغ ایران و انقلاب اسلامی در مجامع فکری و دینی جهانی، صدیق صمیم و قدیم، عالم مجاهد، آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری (قدس الله رمسه)، موجب تاسف عمیق این کمترین که قریب پنجاه سال با او مانوس و معاشر بودم گشت، و موجی از اندوه در میان انبوه دوستان و دوستداران این استاد جلیل القدر برانگیخت.

این روحانی جامع الاطراف، خلیق و خدوم، مخلص و بی ریا، متواضع و بی‌ادعا، دلسوز و فداکار، کاردان و پرتلاش، که از شاگردان برجسته‌ی اصولی مبدع و متفکر، صدرالشهداء آیت الله محمدباقر صدر (قدّه) و از یاران باوفای رهبر فرهمند انقلاب اسلامی بشمار می¬رفت، چهل سال در سراسر جهان، تواما منادی وحدت مسلمین و مروج مکتب اهل بیت (سلام الله علیهم) بود. آن اندیشمند دردمند ـ برغم برخورداری از محبوبیت فراوان نخبگانی ملی ـ در شرق و غرب عالم بیش از وطنش ایران اسلامی شناخته بود. بی‌شک برای دهه‌های متمادی، جای این چهره‌ی برجسته در عرصه‌ی فعالیت‌های معرفتی و فرهنگی جهانی خالی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، مدیران، مدرسان استان، به محضر مبارک حضرت بقیّت الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، اخوان، همسر و فرزندان آن عزیز ارجمند، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می کنم.

علی‌اکبر رشاد؛ 29 مردادماه 99

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات