۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۰۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

شیوع کرونا منجر به تحول در برگزاری مراسم های مذهبی محرم شد

شیوع کرونا منجر به تحول در برگزاری مراسم های مذهبی محرم شد
حجت الاسلام مهرابی گفت: با توجه به شیوع کرونا امسال محرم متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و حفظ سلامت مردم اولویت هیأت‌های مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس سه شنبه شب در آئین ستایشگران حسینی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در سطح جامعه و الزام به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه هیئات مذهبی نیز در راستای حفظ سلامت جامعه و برگزار کردن آئین‌های مذهبی ماه محرم، این آئین را با شیوه‌ای متفاوت نسبت به سالیان قبل برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین معیارهایی که باعث شده تا برنامه‌های مذهبی ماه محرم امسال با سالیان قبل تفاوت داشته باشد موضوع شیوع کرونا در سطح جامعه است از این رو و با توجه به اینکه حفظ سلامت مردم خط قرمز هیئت‌های مذهبی است برگزاری آئین‌های مذهبی رویکردی متفاوت نسبت به سال قبل دارد.

حجت الاسلام مهرابی تاکید کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی که توسط هیأت مذهبی قرار است در ماه محرم امسال رعایت شود بر اساس نظر متخصصان در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و همچنین نظر کارشناسانه ستاد استانی مقابله با کرونا بوده و هیئت‌های مذهبی مکلف به رعایت کردن این شیوه نامه‌ها هستند.

وی افزود: از جمله مقرراتی که امسال هیئت‌های مذهبی مکلف به رعایت کردن آن هستند می‌توان به برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز ادارات، پادگان‌ها، مدارس و سایر مکان‌هایی که دارای فضای باز هستند اشاره کرد این در حالیست که با توجه به اینکه در ماه محرم افراد نسبت به پخت نذری اقدام می‌کنند امسال امکان ایجاد صف برای دریافت غذای نذری وجود نداشته و حتی الامکان بسته‌های معیشتی به عنوان نذورات ارائه گردد.

حجت الاسلام مهرابی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که توسط هیئت‌های مذهبی بایستی مورد توجه واقع شود این بوده که امکان حرکت هیئات مذهبی به سمت بقاع متبرکه وجود نداشته و فعالیت هیئت‌های مذهبی به صورت محلی است./1399/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
همین چادرها و تکیه ها که برپا میکنند و با تعداد بالا در ان مینشینند خودش باعث انتقال کرونا میشه در فضای باز عزاداری کنند
0
0