۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۶۱۰۸۵
قالیباف:

ایستادگی در برابر تروریست‌های کت و شلواری پیروزی‌های تاریخی به دنبال دارد

ایستادگی در برابر تروریست‌های کت و شلواری پیروزی‌های تاریخی به دنبال دارد
رییس مجلس گفت: هر گاه در برابر تروریست‌های کت شلواری ایستاده‌ایم و با عقلانیت و تدبیر معیشت مردم را به خواست آنها گره نزده‌ایم، پیروزی‌های بزرگ تاریخی رقم خورده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در نطق پیش از گفت: در آستانه ورود به محرم دل‌های عاشقان سید الشهدا بی‌تاب عزاداری بر داغ خاندان ولایت است. معجزه تاریخی عاشورا نه تنها جداکننده ابدی جریان حق و باطل از یکدیگر است بلکه به تمامی مظلومان، محرومان و مستضعفان جهان نوید دهنده این پیام والاست که «پیروزی از آن آنهاست». منطق باور به سنت‌های الهی برترین راه شکست دادن مستکبران جهان و قوی شدن محرومان است.

رییس مجلس‌ تصریح کرد: از آن روز که سر مبارک حسین بن علی(ع) نماد حقیقت در تاریخ زندگی بشر بر سر نیزه رفته است و از آن روز که کودکان تشنه لب همراه با بانوی مقاومت حضرت زینب کبری(س) در بیایان به دنبال عموها و برادران خود می‌گشتند و به جای آب تازیانه می‌خوردند، دل‌های عاشقان سیدالشهدا در تب و تاب ابدی است و هیچ گاه آتش این داغ در دل‌های مومنان خاموش نشده است.

قالیباف تصریح کرد: ما با پیروی از منطق عاشورا انقلاب کردیم و با تأسی به سیدالشهدا در برابر بزرگترین دشمن بشریت ایستاده‌ایم و از آب و خاک خود دفاع کرده‌ایم. پیروی از این خط همیشه ادامه خواهد داشت چون ما ملت امام حسین هستیم. مومنان تا امروز نشان دادند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند و مطمئنا در اقامه عزای حضرت اباعبدالله نیز با رعایت همه پروتکل‌ها، حماسه‌ای دیگر را در زنده نگاه داشتن منطق مقاومت و عزاداری بر مصیبت های خاندان کرامت برپا خواهند کرد.

رییس مجلس یادآور شد: شصت و یک سال پیش از این، چند مامور آمریکایی چنان ساده در این کشور علیه اراده و خواست ملت کودتا کردند و اموال مردم را به تاراج بردند که خود طراحان آن کودتا نیز باور نمی‌کردند با این ظرفیت‌های ایران بی دردسر و کم هزینه بتوان کودتا به راه انداخت.

وی ادامه داد: همین ملت و چه بسا همان افراد چندین سال پس از آن اتفاق نه تنها در مقابل نقشه‌های ساده و یک خطی بلکه در مقابل پیچیده‌ترین تلاش‌های آمریکایی تروریست و هم پیمانان آن در سطح منطقه و جهان می ایستند و به بزرگترین منادی حق و دشمن استکبار در جهان مبدل می‌شوند. چگونه همان ملت آنقدر قوی می‌شود که منطقه را از طرح‌های پر هزینه و خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتجعین منطقه نجات می‌دهد.

قالیباف اظهار کرد: ۲۸ مرداد برای ملت ایران یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل های چند لایه است که آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی در برابر این دشمن قسم خورده قوی شدن است. هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به این دشمن اعتماد کردند مردم متضرر شدند و منابع ما به تاراج رفته است و امنیت کشور به خطر افتاده و ملت ما تحقیر شده است.

رییس قوه مقننه یادآور شد: هرگاه در برابر این تروریست‌های کت شلواری ایستاده ایم و با عقلانیت و تدبیر، معیشت و رفاه و زندگی مردم را به خواست آنها گره نزده‌ایم، ظرفیت‌های ملت ما با وعده های الهی هم افزا شده  است و پیروزی های بزرگ تاریخی رقم خورده است. معیشت مردم و پیگیری مسائل آنها تنها با واقع‍‌‌‌ ‌بینی، عمل‌گرایی و عقلانیت و تکیه به مردم ممکن است. نه با نشستن بی حاصل و امید بستن به دشمنان ملت ایران و نه با شعار دادن بدون پشتوانه اجرایی و بدون راهکارهای عملیاتی گره‌ای از مشکلات مردم حل می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما ظرفیت‌های عظیمی که در کشور وجود دارد را بشناسیم و با رویکرد اقتصاد مردمی به ظرفیت‌های ملت ایران تکیه کنیم و به سنت‌های الهی باور داشته باشیم، مطمئن هستیم که مشکلات اقتصادی حل شده و انقلابی در وضعیت معیشتی مردم ممکن است. دقیقا همانطور که روزی امنیت جان، مال، زمین ما با کمترین اراده مستکبران به خطر می‌افتاد ولی امروز با پیروی از منطقِ قوی شدن و تکیه به ظرفیت‌های مردم خواب آن زمان را هم نمی‌توانند ببینند./998/د102/ق

ارسال نظرات