۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۱۱۰۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان خبر داد؛

تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر

تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر
حجت الاسلام کریمی از تشکیل گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: این گروه‌ها به صورت تخصصی در استان هرمزگان در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حسن کریمی امروز در نشست خبری هفته امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اهمیت این دو فریضه الهی اظهار کرد: در آیات و روایات چنان بیان شده که اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از تمامی فرائض و واجبات الهی حتی جهاد در راه خدا بالاتر است.

وی افزود: اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نسبت به سایر فرائض دینی به این دلیل است که اگر این دو فریضه الهی در جامعه احیاء و نهادینه شود سایر واجبات و دستورات الهی نیز اجرایی خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با بیان اینکه امر به معروف در جامعه رها شده و به صورت فرهنگ نهادینه نشده است، بیان داشت: به همین دلیل بسیاری از دستورات دینی نادیده گرفته شده است که درصورت نهادینه شدن امر به معروف، سایر معروفات و واجبات الهی در جامعه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی از مفاسد اقتصادی، رشوه، ربا، خیانت در امانت و جابجایی اموال عمومی به عنوان منکرات اقتصادی یاد کرد و گفت: اگر نهی از منکر در جامعه عمومی شود و همه مردم خود را ناهی از منکر بدانند بسیاری منکرات اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق، قاچاق و ... از جامعه کنونی رخت برمی بندد.

وی تاکید کرد: برخی مفاسد و منکرات در جوامع بشری رخنه کرده که نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است، از این رو همه باید نسبت به احیای این دو فریضه الهی در جامعه کنونی حساس باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر، قبل از اینکه وظیفه مسؤولان باشد، وظیفه مردم است، گفت: مردم باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند، همچنین مطالبه گری از مهمترین وظیفه مردم در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر است که مردم باید به این وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام کریمی ابراز داشت: درصورتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای به خوبی احیا نشود بسیاری از فسادها و منکرات بر جامعه چیره خواهد شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان به نقش بسزای اصحاب رسانه در تبیین اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان بهترین گزینه جهت تحقق این امر مهم در جامعه نام برد.

 وی با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) نیز نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر مردم آن زمان بود، گفت: مردم کناره گیری کردند و حادثه عاشورا خلق شد.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: همانظور که سقوط نظام شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات امر به معروف و نهی از منکر است، حفظ و تداوم این نظام مقدس نیز به احیای این دو واجب الهی بستگی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به راهکارهای نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای احیای امر به معروف بکوشد چراکه فلسفه ذاتی این ستاد، تلاش برای احیای این دو فریضه الهی است نه اجرا و تصدی گری آن دو.

وی با اشاره به اهمیت و نقش مردم و دستگاه های حاکمیتی در احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بدون همراهی و حمایت رسانه ها، تمامی مجموعه های حاکمیتی و نهادهای مردمی در این مسیر موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در تحقق این امر مهم بکوشد، از تشکیل گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در استان هرمزگان خبر داد و گفت: راه اندازی این گروه‌ها یکی از برنامه های مهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است که به صورت تخصصی در حال شکل گیری است./851/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد خان احمدی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
سلام درود بر حاج آقا کریمی عزیز
0
0