۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۱۱۰۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

توصیه های نسنجیده و وهن آلود، عامل تضعیف عزاداری حسینی

توصیه های نسنجیده و وهن آلود، عامل تضعیف عزاداری حسینی
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزت و عظمت ملت ایران با فرهنک حسینی گره خورده است، گفت: برخی جریان های منحرف در لوای دین و تشیع، اسلام ناب را هدف گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و تلاش دشمنان برای تضعیف عزاداری حسینی، گفت: طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا می توان عزاداری ماه محرم را با رعایت دستورالعمل های ابلاغی برگزار کرد.

وی با بیان این که عشق به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان یک مسأله فطری و عقیدتی است، افزود: برگزاری مراسم عزاداری حسینی برای مردم مؤمن کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمی توان آن را تعطیل کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) باید طبق نظر کارشناسان ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید از هر گونه اقدامی که موجب به خطر افتادن سلامت مؤمنان می شود به شدت پرهیز کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزت و عظمت ملت ایران با فرهنک حسینی گره خورده است، بیان داشت: امسال به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمده باید در عزاداری ها رعایت همه اصول و دستورالعمل های ابلاغ شده صورت گیرد تا موجب سوء استفاده بدخواهان نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با انتقاد از برخی اظهارنظرهای نسنجیده و وهن آلود از سوی برخی جریان ها در خصوص عدم رعایت اصول بهداشتی در عزاداری حسینی، خاطرنشان کرد: دین اسلام و اهل بیت(ع) همواره بر رعایت اصول بهداشتی تأکید داشتند و این چیزی که امروز برخی جریان های منحرف تشویق می کنند با هیچ یک از اصول دینی و سیره اهل بیت(ع) سازگاری ندارد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که متأسفانه برخی جریان های منحرف در لوای دین و تشیع، اسلام ناب را هدف قرار داده اند، تأکید کرد: نباید گذاشت این جریان های وابسته با عملکرد غلط خود، دین، اهل بیت(ع) و عزاداری امام حسین(ع) را تضعیف کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بسیاری از رسانه ها و ملت ها به عزاداری امسال ملت ایران چشم دوخته اند، خاطرنشان کرد: باید با رعایت اصول بهداشتی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، الگوی موفقی از عزاداری در این شررایط خاص را به دنیا عرضه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که نباید اجازه دهیم دشمن از اقدامات خودسرانه عده ای نادان برای ضربه زدن به دین و اهل بیت(ع) سوء استفاده کند، تصریح کرد: همه هیأت های مذهبی، نیروهای مذهبی و عزاداران حسینی همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید تابع نظرات ستااد ملی مقابله با کرونا باشند.

امام جمعه نوشهر همچنین با تأکید بر این که در هیچ دین و مذهبی مثل اسلام بر حفظ سلامت و رعایت اصول بهداشتی تأکید نشده است، گفت: اینکه عده ای تلاش می کنند دین و سلامت را در تضاد با یکدیگر جلوه دهند، اقدامی جاهلانه و یا از روی عناد و غرض ورزی است چون هیچ دوگانگی و تضادی میان سلامت و مذهب وجود ندارد./950/ت210/ب1

ارسال نظرات