۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۱۱۴۸
رییس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

محرم و فرصت تجربه شیوه‌های متفاوت عزاداری

محرم و فرصت تجربه شیوه‌های متفاوت عزاداری
حجت الاسلام حسینی نژاد گفت: شرایط کنونی فرصت خوبی را برای ایجاد یک تحول در شیوه عزاداری ماه محرم و استفاده از فضاهای باز مانند بوستان‌ها، مدارس و غیره را فراهم آورده است.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به رابطه عمیق مردم با مجالس عزاداری امام حسین(ع)، گفت: عشق به امام حسین(ع) اختصاص به شیعیان ندارد و در بین سایر ادیان و تمامی بشریت ساری و جاری است.

حجت الاسلام حسینی نژاد عزاداری برای امام حسین(ع) قبل از شهادت ایشان را نشانه ویژه بودن حادثه کربلا در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: در روایات اهل بیت(ع) اشک بر امام حسین(ع) به عنوان کمال معنوی انبیا معرفی شده است که این مطلب نشان از عظمت عزاداری امام حسین(ع) دارد که باید زنده نگه داشته شود.

رسیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه علاوه بر دین اسلام سایر ادیان الهی نیز ماندگاری خود را مدیون امام حسین(ع) هستند، اظهار داشت: هیچ حادثه ای در طول تاریخ نتوانسته است که عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کند در شرایط کنونی نیز برگزاری عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هیچ منافاتی ندارد.

وی افزود: عزاداری ماه محرم سبب توسعه ارزش های انسانی و اسلامی، تامین آرامش جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود؛ از این رو نباید به سادگی از کنار این نعمت بزرگ رد شویم.

حجت الاسلام حسینی نژاد راه‌حل جمع بین عزاداری اباعبدالله و جلوگیری از سرایت بیماری کرونا را رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی دانست و ابراز کرد: شرایط کنونی فرصت خوبی را برای ایجاد یک تحول در شیوه عزاداری ماه محرم و استفاده از فضاهای باز مانند بوستان ها، مدارس و غیره را فراهم آورده است.

رییس نمایندگان مجمع طلاب با بیان اینکه عزاداری ماه محرم روح معنویت را در جامعه ارتقا می دهد، ادامه داد: معنویت ناشی از عزاداری ماه محرم در رخت بربستن ویروس محنوس کرونا از جامعه بسیار تاثیرگذار است و نباید با کوتاهی در این زمینه بهانه به دست دشمن داد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات