۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۱۵۴
آیت الله احمدی فقیه یزدی هشدار داد؛

القای دو قطبی بهداشت ـ عزاداری از سوی افراد معلوم الحال

القای دو قطبی بهداشت ـ عزاداری از سوی افراد معلوم الحال
آیت الله احمدی فقیه یزدی گفت: طلاب، مردم و جوانان و تمام کسانی که دارای غیرت دینی هستند باید در کنار یکدیگر موجب رعایت کامل مسائل بهداشتی در مراسم عزاداری شوند.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بزرگداشت شعائر الهی مانند عزاداری ماه محرم نشانه وجود تقوا در عزاداران است، عنوان کرد: محبت و حرارت موجود در قلوب مومنین نسبت به امام حسین(ع) هرگز از بین رفته و همواره موجب حیات جامعه اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور پررنگ چهره های مختلف در پیاده روی اربعین، اظهار داشت: بسیاری از افراد مختلف از فرقه های گوناگون همه ساله در ماه محرم ارادت خود را نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) به منصه ظهور می گذارند که نشان از جامعیت مکتب اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم، ابراز کرد: البته این پروتکل ها نباید به گونه‌ای باشد که موجب کاسته شدن شکوه و عظمت عزاداران شود.

آیت الله احمدی فقیهی یزدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای عزاداری ماه محرم برای مبارزه با ویروس کرونا، گفت: عزاداری این ماه می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از کرونا مانند افسردگی و اختلافات خانوادگی را به طور کامل رفع کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا در کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان کرد برگزاری مراسم عزاداری منافاتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی محل برگزاری ندارد.

آیت الله احمدی فقیهی یزدی ادامه داد: مسؤولان هیئات و خیرین می‌توانند در کنار اطعام فقرا که همه ساله در ماه محرم صورت می پذیرد، بخشی از نذورات را در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تهیه ماسک، موادضد عفونی و غیره اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال القای ناسازگاری بین رعایت مسائل بهداشتی و برگزاری مراسم عزاداری هستند، عنوان کرد: طلاب، مردم و جوانان و تمام کسانی که دارای غیرت دینی هستند باید در کنار یکدیگر موجب رعایت کامل مسائل بهداشتی در مراسم عزاداری شوند شوند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات