۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۶۱۱۶۳
امام جمعه پاوه:

نماز جمعه این هفته در پاوه اقامه می‌شود

نماز جمعه این هفته در پاوه اقامه می‌شود
امام جمعه پاوه گفت: پس از ۶ ماه تعطیلی نماز جمعه، این هفته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه در شهرستان پاوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری اظهار داشت: نزدیک ۶ ماه است نماز جمعه که یکی از واجبات دینی و در مذهب ما واجب عینی است بخاطر شیوع ویروس کرونا در پاوه تعطیل است و مسجد جامع این شهر و صفوف وحدت‌آفرین جمعه این شهر مدتی است که از همدیگر دور هستند.

وی افزود: حقیقتا این تعطیلی آثار روحی منفی زیاده در روحیه همه ما داشته است، از هم دور شده‌ایم، از مصافحه و با هم بودن منع شده‌ایم و از هم فاصله گرفته‌ایم که همه این‌ها صدمات و آسیب‌های روحی هستند که تعطیلی نماز جمعه و سایر مراسمات بر ما وارد آورده است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: تعطیلی نماز جمعه بیش از این نه مناسب و نه جایز است، بنابراین از روز جمعه ۳۱ مردادماه سال ۹۹ نماز جمعه را در پاوه اقامه می‌کنیم.

وی گفت: توقع اینجانب از همه مومنین و برادران و خواهران و به‌خصوص جوانانی که قریب ۶ ماه است معشوق خویش را گم کرده و از مسجد جامع دور هستند این است که شرکتی فعالانه در نماز جمعه این هفته داشته باشند.

امام جمعه پاوه افزود: از روز  گذشته (چهارشنبه) به‌مدت چند روز در شهر پاوه بیش از ۱۰ هزار نفر در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، چگونه است بچه‌های ما مشکلی ندارد که برای کنکور تجمع داشته باشند ولی برای نماز جمعه تجمع مشکل است.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: ما هم با توکل به خداوند متعال و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ان شاءالله روز‌جمعه، با شعار «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیر» به استقبال نماز جمعه می‌رویم./1400/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات