۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۱۶۵
سخنران حرم مطهر رضوی:

برنامه های محرم امسال به صورت مبتکرانه و با شکوه برگزار شود

برنامه های محرم امسال به صورت مبتکرانه و با شکوه برگزار شود
حجت الاسلام یعقوبی گفت: امسال عزداری ها را به فضای باز و خیابان آورده و با برنامه های مبتکرانه می توان محرم را با شکوه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام یعقوبی، سخنران مذهبی شب گذشته در حرم مطهر رضوی به داشتن عزت نفس اشاره و اظهار کرد: اگر بخواهیم فرزندی جامع تربیت کنیم باید او را با اصل عزت مداری تربیت کنیم یعنی دارای کرامت نفس و بزرگی و بزگواری باشند.

وی عزت نفس را منشأ تربیت انسانی عنوان و ابراز کرد: اگر انسان کرامت نفس داشت بقیه مسائل تربیتی در زندگی او شکل می گیرد، انبیا نیز با هدف عزت دادن به مردم آمده اند همچنین در قرآن کریم نیز به قسط و داشتن عدالت سفارش می کند چون وقتی در جامعه ای ظلم، حال چه ظلم اقتصادی و چه ظلم فرهنگی باشد آن جامعه دچار فقر می شوند بنابراین جامعه موفق باید دارای کرامت باشد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: دولتی که به مسلمین عزت داده و به دشمنان ذلت را تأمین کند آن دولت می تواند جامعه اسلامی را عزت بخشد و تربیت کند.

وی به روایاتی از اهل بیت(ع) در خصوص اهمیت داشتن عزت نفس و کرامت انسانی اشاره و بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند: «خواسته های خود را با عزت مطرح کنید.» امام صادق(ع) می فرماید: «خدا همه امور خود را به مسلمین تفویض کرده است پس نباید خود را خوار کرده و کاری کنیم که در جامعه خرد شویم.» همچنین امام حسین(ع) می فرماید: «انسان با عزت بمیرد بهتر است که با ذلت زندگی کند» و نیز امیرالمومنین(ع) فرمود: «وقتی آبروی خود را حفظ می کنید، زنده اید اما وقتی عزت خود را از دست دادید، مرده هستید.»

سخنران حرم رضوی تقوا را موجب کرامت انسان بیان کرد و افزود: تقوا به انسان کرامت می دهد، تقوا برای عزت نفس است، تقوا برای این است که انسان بزرگ باشد.

وی در ادامه با تأکید به برگزاری مراسم محرم امسال با شکوه و مطابق با شرایط امروز، گفت: امسال عزداری ها را به فضای باز و خیابان آورده و با برنامه های مبتکرانه می توان محرم را با شکوه برگزار کرد، هر چه ما داریم از محرم و عاشورا داریم و ما این محرم و عاشورا را به شکل جدیدی تجربه خواهیم کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات