۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۱۶۸
با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امسال سوگواره بصیرت عاشورایی در فضای باز ۳۰۰ بقعه متبرکه استان برگزار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف مازندران با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: کربلا و عاشورا، عصاره و چکیده اسلام و ایمان و مجموعه ای از خوبی هاست؛ جریانی سرنوشت ساز که با ریختن خون بهترین بندگان خدا، اسلام ناب محمدی را احیاء و برای همیشه ماندگار کرد.

وی افزود: عاشورا، تنها مقطعی از تاریخ نیست که تنها در کتاب ها بتوان آن را جستجو کرد بلکه کلاسی است به وسعت تمام تاریخ و تجلی ناب ترین مفاهیم و معارف اسلامی و آموزشگاه بصیرت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پروتوکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزای شهادت امام حسین(ع)، تصریح کرد: امسال شیعیان در شرایط سخت کرونایی و ضمن رعایت نکات بهداشتی تجلی پیوند عقل و احساس، شور و شعور حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام حیدری بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز تداوم کمک‌های مؤمنانه در ایام پیش‌رو تاکید کرد و ادامه داد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران مانند سالهای گذشته اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم اقدام به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان می‌کند.

وی از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در فضای باز 300 بقعه متبرکه و امامزاده مازندران خبر داد و گفت: اکثر امامزادگان مازندران دارای محوطه باز هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا این امکان وجود دارد تا مراسمات عزاداری در محوطه آستان مقدس امامزادگان برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مجالس عزاداری در بقاع متبرکه مازندران تاکید کرد و افزود: حفظ سلامتی مردم باید در الویت برنامه‌ها قرار داشته باشد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌ها باید توسط هیأت امنا بقاع متبرکه اجرایی شود.

حجت الاسلام حیدری‌ با تاکید بر اینکه توزیع غذای نذری هنگام برگزاری مراسم ممنوع بوده و به هیأت امنای بقاع متبرکه و مساجد اعلام شده از توزیع غذای نذری هنگام مراسم خودداری کنند، بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی و محل‌های عبور و مرور عزاداران حسینی در بقاع متبرکه و مساجد باید مرتبا ضدعفونی شود.

وی بیان کرد: 74 درصد نیات موقوفات مازندران برای حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه‌های محرم و صفر است و در از این رو اوقاف مازندران بر اساس تاکید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکیل قرارگاه استانی حضرت سیدالهشدا(ع) در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی خبر داد و بیان کرد: در همین راستا هماهنگی لازم و مداوم با ستاد استانی کرونا جهت برنامه ریزی و تعیین شیوه نامه‌ها و استانداردهای برگزاری مراسم در بقاع متبرکه انجام و به روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها ابلاغ شده است./950/

ارسال نظرات