۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۱۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مطرح کرد؛

فعالیت ۳ هزار هیأت مذهبی در لرستان

فعالیت ۳ هزار هیأت مذهبی در لرستان
حجت الاسلام قدرتی گفت: در ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری ۳ هزار هیأت مذهبی فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی قدرتی، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: مراسم عزاداری محرم در لرستان برگزار خواهد شد و هیچ مراسمی تعطیل نمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: حفظ فاصله گذاری اجتماعی در هیات ها رعایت و برنامه های عزاداری در محوطه های باز برگزار خواهد شد و در این زمینه با آموزش و پرورش، شهرداری ها و اداره ورزش و جوانان هماهنگی لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: معیار ما عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و گوش دادن به ندای رهبری در زمینه برگزاری مراسم عزاداری محرم است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی در تهیه و توزیع ماسک و استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نظارت و عمل به پروتکل های بهداشتی بین هیات ها یادآور شد: دسته روی هیات ها امسال انجام نخواهد شد و هیأت ها در جایگاه خود مراسم عزاداری را برگزار خواهند کرد.

توزیع ۶۰ هزار ماسک و ۲۱ هزار لیتر مواد ضدعفونی بین هیأت های مذهبی

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار ماسک با قیمت کارگاهی تهیه شده است، افزود: مواد ضدعفونی کننده دست ۲۱ هزار لیتر سهمیه گرفته شده است که از امروز بین هیات ها توزیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نام نویسی هیأت های مذهبی در سامانه بیرق و این که ۳ هزار هیأت ثبت شده در استان لرستان داریم، خاطرنشان کرد: همه هیات ها در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سامانه تکیه نیز با هدف پخش مستقیم و آنلاین و رایگان مراسم عزاداری هیات های مذهبی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به فعالیت یک هیات نظارت برای نظارت رعایت پروتکل های بهداشتی و بررسی آمار مبتلایان به کرونا بین هیات ها خبر داد.

وی یادآور شد: توصیه ما به نذورات خام است و پخت نذورات با نظارت وزارت بهداشت صورت گیرد و مراسم روضه های خانگی نیز توصیه می شود این مراسم در حیاط مراسم و یا در کوچه ها برگزار شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: انتظار می رود شعار هر منزل یک حسینیه تبیین و روضه های کوچه ای و محله ای برگزار شود./۹۴۵۱/پ210/ب1

ارسال نظرات