۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۱۸۲
توجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مراکز استان‌ها؛

اولین پیش شماره نشریه «سخن حوزه» منتشر شد

اولین پیش شماره نشریه «سخن حوزه» منتشر شد
اولین پیش شمارۀ نشریه «سخن حوزه» توسط که توسط سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اولین نشریه اینترنتی حوزه با عنوان «سخن حوزه» منتشر شد. نشریه حاضر مربوط به نشر اخبار اینترنتی مرتبط با مراکز استانی حوزه‌های علمیه است که از سوی سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه تهیه، تدوین و منتشر می‌گردد.

در صفحۀ اول این نشریه توصیه‌ای از آیت‌الله ناصری با عنوان رفیق صمیمی از سوی سرویس استان اصفهان خبرگزاری حوزه منتشر شده است. آیت‌الله ناصری در این گفت‌وگو به مسألۀ خوف و رجاء و اثر آن در زندگی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام محمدرضا برته که به تازگی به سمت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه منصوب گردیده در سرمقالۀ این نشریه با اشاره بر تأکید آیت‌الله اعرافی، ریاست حوزه علمیه مبنی بر توجه به استان‌های دیگر نسبت به همکاری با مدیران و مسؤولان مراکز حوزه علمیه استان‌های دیگر برای اطلاع رسانی دستاورد‌ها و اخبار آن مراکز تأکید کرده‌اند.

از جمله مطالب دیگر این نشریه می‌توان به خاطره جالب امام جمعه تبریز از حضورشان در فضای مجازی اشاره کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در این خاطره به واکنش‌شان نسبت به مطالبه یکی از همشهریان از امام جمعه نسبت به کمک‌های معیشتی خبر داده است.

همچنین در بخش دیگری از این نشریه می‌توانیم به توصیه‌های وعاظ مشهوری چون حجج اسلام آقایان پناهیان، رفیعی، ادیب یزدی، مهدی طائب و سیدحمید میرباقری اشاره کنیم. حجت‌الاسلام ادیب در اینجا توصیه کرده‌اند: «خانه‌ها را تبدیل به غرفه بهشتی کنید.» البته در اینجا می‌توان به توصیۀ حجت‌الاسلام رفیعی پرداخت که گفته‌اند: «بحث امید از بحث‌های کلیدی است که امسال در منبرها بدان پرداخته شود.»

در پایان این نشریه نیز گفت‌وگویی از طلبه‌ای روستایی و از فعالین گروه‌های جهادی است به بیان آرزوی خویش می‌پردازد و می‌گوید: «آرزوی من این است که روزی رئیس جمهور شوم و بتوانم مشکلات مردم منطقه خود و کشورم را حل کنم.»

حوزویان و علاقه‌مندان به دریافت پیش‌شماره اول این نشریه می‌توانند بر روی اینجا کلیک فرمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشریه و دیدن شماره‌های آینده آن در ایتا آدرس sokhanhawzah را جست‌وجو فرمایید./ت304/ف

ارسال نظرات