۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۶۱۱۸۶
مدیرکل اوقاف استان قم مطرح کرد؛

ویژه برنامه های اوقاف قم برای ایام محرم و صفر

ویژه برنامه های اوقاف قم برای ایام محرم و صفر
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برنامه های اوقاف قم برای ایام محرم و صفر گفت: وظیفه داریم هم عزاداری داشته باشیم و هم سلامت مردم را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری در نشست خبری مدیرکل اوقاف استان قم که با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان قم برگزار شد با تسلیت شهادت امام حسین(ع)، عزاداری برای امام حسین(ع) را در طول تاریخ با اهیمت خواند و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) برای همیشه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف استان قم ادامه داد: ائمه(ع) اهمیت ویژه ای نسبت به عزاداری امام حسین(ع) قائل بوده اند زیرا برای همه ما روشن است که امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را تضمین کرده است؛ در زیارت عاشورا از امام حسین(ع) با عنوان خون خدا یاد می شود که برای پی بردن به معنای آن باید به بررسی ویژگی های خون پرداخت و همان گونه که خون مایه حیات است و بسیاری از نیازهای بدن را تآمین می کند محرم نیز نمی گذارد این دین کهنه و امت اسلام افسرده یا از مسائل سیاسی و فرهنگی فاصله گیرد.

وی با تصریح بر این که ما نمی توانیم از عزاداری ماه محرم بگذریم چنانچه اجداد ما در گذشته با وجود سختی های فراوان جلسه عزاداری امام حسین(ع) را برگزار می کردند، اظهار کرد: در سال جاری با وجود ویروس کرونا که کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده، عزاداری ماه محرم با محدودیت هایی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد:  ما وظیفه داریم هم عزاداری داشته باشیم و هم سلامت مردم را حفظ کنیم بنابراین باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را با رعایت توصیه و پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کرد تا هر دو اصل حفظ شود.

وی با بیان این که امروزه میان دستگاه های فرهنگی تبلیغی و متولیان برگزاری مراسمات عزاداری با ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگی های لازم انجام شده است، گفت: تمام امکانات و شرایط لازم برای برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) فراهم شده است به گونه ای که محیط های باز امام زادگان آماده و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده و تمام وسایل مورد نیاز تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف استان قم استفاده از رسانه را از اولویت های کاری اوقاف در برگزاری مجالس عزاداری دانست و افزود: تهیه 14 برنامه رسانه ای ویژه شب های ماه محرم و فعالیت 25 مبلغ در فضای مجازی از جمله فعالیت ها برای استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع 4 هزار بسته معیشتی در دهه محرم و توزیع غذای گرم با رعایت مسائل بهداشتی تا پایان ماه صفر، از فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه قم به شمار می روند؛ البته تا پایان ماه صفر دو مرحله دیگر بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت های صورت گرفته برای سوق دادن موقوفات به سمت مباحث علمی و نیازهای روز جامعه گفت: موقوفات گذشته، مربوط به نیازهای روز خود بوده اند و امروزه نیز سوق دادن موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه و مباحث علمی از سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می رود.

وی ادامه داد: برای سوق دادن موقوفات جدید به مباحث روز جامعه فعالیت های فراوانی همانند برگزاری نشست ها، منتشر شدن جزوات و مطرح شدن این بحث از سوی مبلغان و حتی ارتباط با خیران انجام شده اما کافی نیست بلکه برای تغییر دادن جهت وقف، سازمان اوقاف، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، پارک های علمی و فناوری و رسانه ها باید دست به دست هم دهند./1324/پ202/ق

ارسال نظرات