۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۱۸۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان مطرح کرد؛

هیئات مذهبی و مساجد در صف مقدم رعایت پروتکل های بهداشتی

هیئات مذهبی و مساجد در صف مقدم رعایت پروتکل های بهداشتی
خوزستان - حجت الاسلام انصاری گفت: قانون مدارترین و با نظم‌ترین گروه‌های رعایت کننده دستورالعمل‌های بهداشتی، تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی و مساجد هستند.
حجت الاسلام محمد انصاری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند و افراد ناآگاه پیش از فرا رسیدن ماه محرم به پیش داوری و قضاوت‌های نادرست از چرایی برگزاری ماه محرم در شرایط کنونی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: قانون مدارترین و با نظم‌ترین گروه‌های رعایت کننده دستورالعمل‌های بهداشتی، تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی و مساجد هستند که در این باره به تعطیلی فعالیت‌ها پرداخته و اکنون نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان با بیان اینکه متهم کردن مراسمات عزاداری سیدالشهدا در شیوع بیماری کرونا پذیرفته نیست، اظهار داشت: این رویه شیطنت آمیز از سوی رسانه‌های معاند و ناآگاهان دنبال می‌شود حال آنکه در مساجد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با شدت صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: زندگی در شرایط کرونایی، به روال خود بازگشته و در عین حال رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیأت‌ها و متولیان مساجد به وضوح قابل مشاهده است و در ماه محرم نیز رعایت این دستورالعمل‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: آنانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را در ماه محرم رعایت نمی‌کنند همانا به دستگاه سیدالشهدا بی مهری کردند، جلوی بروز چنین کار ناپسندی باید گرفته شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان با بیان اینکه متخصصان امر پیش بینی آغاز پیک دوم کرونا در پایان تابستان و آغاز پاییز را پیش بینی کرده بودند، بیان داشت: حفظ جان و سلامتی شهروندن از اوجب واجبات است که هیأتی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از انتقال و شیوع ویروس کرونا جلوگیری خواهند کرد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه محرم امسال با پایان تابستان همزمان شده است، گفت: هر گونه افزایش آمار را نباید به هیأت‌ها و مراسمات عزاداری مرتبط کرد آن هم در حالی که پیش بینی شیوع پیک دوم کرونا در پایان تابستان وجود دارد./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات