۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۲۰۹

آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد
اصفهان - آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با حضور علما و فضلای حوزه علمیه در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، گفت: مردم شهید پرور کاشان همانگونه که از آیت الله نمازی حمایت کردند از آیت الله سلیمانی نیز حمایت می‌کنند.

وی با خیر مقدم به آیت الله سلیمانی ابراز کرد: اگر آیت الله نمازی از منطقه کاشان برای ادامه فعالیت‌های علمی خود به قم می‌رود به جای وی آیت الله سلیمانی می‌تواند ادامه دهنده این راه باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: این تعبیر را که «عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت»، را باید برای این دو سفیر ولایت گفت که صد شکر که آیت الله سلیمانی آمد و صد حیف که آیت الله نمازی رفت.

وی ادامه داد: آیت الله نمازی و آیت الله سلیمانی به لحاظ علمی و سیاسی و فکری و تدبیر جزء ممتازین ائمه جمعه کشوز و روحانیت هستند و کاشان نیز شهر علم و به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور مطرح است.

به گفته وی آیت الله سلیمانی سال‌ها در منطقه حساس سیستان و بلوچستان و با گروه‌ها و مذاهب مختلف تعامل داشته است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه روحانیت در خدمت مردم و در کار‌های مختلف پیشتاز هستند، یادآور شد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شهید روحانی به غیر فرزندان آن‌ها در دفاع مقدس در راه اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد: ایران اسلامی را باید الگوی جهان اسلام و بشریت قرار داد و تمدن اسلامی را محقق کرد و جهان را آماده ظهور کنیم.

در بسیاری از شهر‌های کشور نزدیک به ۶ ماه نماز جمعه اقامه نشده است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: پس از انقلاب اسلامی حتی یک هفته نماز جمعه در کشور تعطیل نشد، اما به علت سلامت مردم، زیبایی که در فقه شیعه، نگاه مهربان اسلام، عقلانیت و جلوه‌های ممتازی که در فقیه شیعه وجود دارد در دفاع از سلامت مردم در بسیاری از شهر‌های کشور در نزدیک به ۶ ماه نماز جمعه اقامه نشده است.
آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد
وی افزود: همبستگی مومنان و کنار بودن آن‌ها در بندگی خدا در نماز جمعه در جامعه اسلامی مانند یک نهال ریشه گرفته و استوار شده است.

به گفته وی امروز که از نماز جمعه محروم شده‌ایم، قدر صفوف به هم فشرده نماز را می‌دانیم و در واقع گوهری است که هر هفته یک حج عمره را از دست داده‌ایم.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه اسباب آبادانی مادی و معنوی در سراسر کشور شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماز جمعه نهاد پربرکت رحمانی است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: اجتماعات، وحدت، بصیرت، مقاومت در برابر دشمن، رویارویی با فتنه‌ها، رونق حوزه‌های علمیه و دانشگاه، ساخت بیمارستان و مرکز‌های اقتصادی و خدمات از برکت این نهاد پربرکت رحمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با گرامیداشت یاد محتشم کاشانی گفت: این منطقه ظرفیت ویژ‌ه ای در عرض ارادت به امام حسین (ع) دارد، در حسینی بودن مشهور است و وجود حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌های بزرگ برای درخشش در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر تحقق تمدن اسلامی است.

وی گفت: کاشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آیت‌الله سید مهدی یثربی دارای امام جمعه و نماینده ولی فقیه با حکم امام راحل شد که منشأ خدمات علمی، فرهنگی، دینی و مجاهدت بود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: پس از رحلت امام جمعه فقید کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی ققیه و امام جمعه این شهر منصوب شد.

وی سلوک مردمی، ارتباط ویژه با نسل جوان و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را از جمله ویژگی‌های آیت الله سلیمانی برشمرد و گفت: امید می‌رود وجود وی در این منطقه باعث وحدت و انسجام بیشتر شود، چون هر کجا وحدت وجود داشته ما به آرزوهایمان رسیده‌ایم.

آیت الله سلیمانی: نگاه من به این جایگاه نگاه قدرت و سمت کذایی نیست
در ادامه آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کاشان ضمن سپاس از حسن اعتماد مقام معظم رهبری سکان دار نظام اسلامی، گفت: آیت الله سید مهدی یثربی ۲۷ سال و آیت الله نمازی ۱۴ سال سکاندار منصب نماز جمعه بودند و سفره نماز جمعه را طی این سال‌های متمادی برای مردم این خطه گشودند و آن‌ها را با تغذیه معنوی و روحی و عرفانی پذیرایی کردند.
آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد
وی همچنین از همه آن‌هایی که از قبل این سنگر را حفاظت و پاسداری و نگهبانی و حراست کردند و به خوبی از عهده صیانت این سنگر برآمدند تقدیر و تشکر کرد و افزود: این تکلیف شرعی ما است که این جایگاه را با رعایت حرمت بزرگان پاس بداریم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه از امروز امانت سنگینی برعهده من گذاشته شده است، اظهار داشت: این امانتی بود که بیش از یک سال از دوش من برداشته شده بود، اما امروز بار دیگر این بار امانت بر دوش من گذاشته شد.

وی بار امانت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه را بسیار سنگین خواند و افزود: در طول تاریخ بزرگان، فقها، فلاسفه و متکلمین و محدثین بزرگ مانند فیض کاشانی‌ها این امانت را نگهداری کردند تا امروز کاشان به عنوان دارالمومنین در کشور مطرح باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با یادآوری اینکه بیت یثربی با شجره بسیار گران بهای ۷۰۰ ساله این امانت را پاسداری کردند، گفت: آمیرزا علی یثربی فقیه نامدار و آیت الله سید مهدی یثربی تجسم اخلاق و تبلور آداب پیامبر (ص) در بین مردم بود.

آیت الله سیلمانی ابراز کرد: در ادامه نیز آیت الله نمازی فقیه مجاهد و مبارز، فقیهی که در سنگر نمایندگی ولی فقیه در سپاه توطئه‌های بسیاری کشف و خنثی کرد و نظام را از برخی خطرات نجات داد طی مدت ۱۴ سال در این سنگر بود و امروز این امانت بردوش من گذاشته شد.

وی افزود: نگاه من به این جایگاه نگاه قدرت و سمت کذایی نیست، بلکه این جایگاه امانتی است که بردوش من گذاشته شده و به شدت نیازمند استفاده از تجارب آیت الله نمازی هستم.

آیت الله سلیمانی در ادامه از حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب و کسانی که از این سنگر حفاظت کردند و همچنن مردم کاشان سپاسگزاری کرد و گفت: در دهه ۴۰ در کاشان حضور داشته و از محبت مردم کاشان بهره‌مند بودم.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه را باید محور و ملاک بدانیم اظهار داشت: ترییون نماز جمعه را همانگونه که رهبری می‌فرمایند برای تبیین معارف دین و سیاست و جایگاه منطقه کاشان و حقوق شهروندی منطقه در خدمت مردم و بزرگان منطقه حفظ خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین نماز جمعه را تجلی تبیین آرمان رهبری و مطالبات مردمی دانست و گفت: از امروز من به عنوان خادم مردم کاشان هستم و همانگونه که امام جمعه باید در بین مردم، میان مردم، با مردم و با آرمان مردم زندگی کند خواهم بود.

لازم به ذکر است، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از رحلت آیت الله مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان از سال ۱۳۸۵ به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان انتخاب شد و بعد از ۱۴ سال به دلیل مجروحیت شیمیایی دوران دفاع مقدس جای خود را به آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق زاهدان داد.

شایان ذکر است، آیین تکریم و تجلیل از نیم قرن مجاهدت، ایثارگری و جانبازی، فقاهت و شاگردی امام خمینی (ره) و حدود ۱۴ سال خدمات وی در کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی این فقیه و مجاهد فی سبیل الله، امروز در جلسه شورای اداری که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، حوزه و دانشگاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزا شد./۱۳۰۷/پ201/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات