۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۲۵۱
جمیعت علمای هند:

دولت دهلی‌نو باید مانع توهین به مقدسات اسلامی شود

دولت دهلی‌نو باید مانع توهین به مقدسات اسلامی شود
جمعیت علمای هند ضمن واکنش به انتشار پست حاوی توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) در روزھای گذشته از دولت خواستند مانع توهین به مقدسات اسلامی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مولانا سید محمد عثمان رئیس جمعیت علمای هند در واکنش به انتشار مطالبی که حاوی توهین به پیامبرگرامی اسلام(ص) بود اعلام کرد: دولت باید آگاه باشد که این قبیل اقدامات سبب گسترش اختلافات داخلی در کشور می شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین هندی وظیفه خود در قبال اقلیت های مذهبی مانند مسلمانان را انجام ندهند امنیت از کشور خارج می شود و دیگر نمی توانند کشور را کنترل کنند.

رئیس جمعیت علمای هند اضافه کرد: دستگاه قضایی هند نیز باید علیه افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند پیگیری انجام داده و آنها را متوجه عواقب وخیم کارشان بکند.

سید محمد عثمان خواستار مجازات خاطیان شده و گفت: این تنها راهی است که احساسات جریحه دار شده مسلمانان آرام می شود و امنیت کشور را نیز حفظ می کند.

این چهره مذهبی اهل سنت هند افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) مورد احترام تمام جامعه اسلامی است و توهین به ایشان به معنای توهین به 200 میلیون مسلمان در هند است.

گفتنی است اخیرا خواهر زاده یکی از نمایندگان حزب بی جی پی در پارلمان هند در فیسبوک مطالبی را منتشر کرده و به پیامبرگرامی اسلام (ص) توهین کرده بود.

مسلمانان هندی که به شدت نسبت به این اقدام خشمگین شده بودند دست به اعتراض زدند ولی حمله پلیس هند باعث مرگ 3 مسلمان شد.

دولت هند که تفکرات هندوئیسم عمیقی دارد طی یک سال اخیرا تصمیمات مختلفی علیه اقلیت های مذهبی و به خصوص جامعه مسلمانان هند گرفته که باعث نگرانی شدید مسلمانان شده است./988/د102/ف

منبع: ملت تایمز

ارسال نظرات