۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۲۶۷
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

فرهنگ عاشورا؛ سرمایه‌ای عظیم برای مقاومت در برابر مشکلات ناشی از کرونا

فرهنگ عاشورا؛ سرمایه‌ای عظیم برای مقاومت در برابر مشکلات ناشی از کرونا
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قیام عاشورا با افزایش روح مقاومت و همبستگی می‌تواند نجات بخش جامعه در مقابله با چالش‌های ناشی از کرونا باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در مراسم آغاز به کار رادیو معارف که عصر امروز در سالن کوثر صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، با اشاره به رویارویی جامعه جهانی با چالش‌های گسترده ناشی از انتشار ویروس کوئید ۱۹ عنوان کرد: بشریت که با علم و دانش خود، احساس خود بسندگی پیدا کرده بود، به یکباره با یک بیدارباش الهی مواجه شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در هر برهه ای از تاریخ که بشریت خداوند متعال و معنویت را فراموش کرده ضربه خورده است، گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد که در عصر پیشرفت و تکنولوژی، انسان ها با مشکلی مواجه شوند که پس از گذشت ۶ ماه هنوز دورنمای مشخصی برای علاج آن پیدا نکرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه انتشار ویروس کرونا و عجز بشر در مقابل با آن را تلنگری برای بازگشت انسان ها به سوی حقیقت دانست و اظهار داشت: عاشورای امسال باید بانگ بیدار باش را طنین افکند و دل های مغرور را به سمت هدایت الهی سوق دهد.

وی چالش های بشریت در مقابله با ویروس کرونا را به ۶ دسته اقتصادی، اجتماعی، علمی، معنوی، پزشکی و روحی تقسیم کرد و افزود: پیروزی بر چالش ها تنها زمانی میسر است که جامعه دارای منطق عقلانی و احساس همبستگی اجتماعی باشد که عاشورا این زمینه برای ما فراهم آورده است.

آیت الله اعرافی واقعه عاشورا گنج عظیمی برای مقاومت عنوان کرد و گفت: با بهره‌گیری از این گنج عظیم می‌توان روح مقاومت و تاب آوری را در جامعه افزایش داد و بر بسیاری از مشکلات ناشی از انتشار کرونا در جهان فائق آمد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه واقعه عاشورا راهنمای امت اسلام، آزادی‌خواهان و تمام بشریت است، اظهار داشت: مبادا گمان شود که این نور پر فروغ تنها بر دل های شیعیان نور افشانی کند.

وی راز ماندگاری قیام عاشورا را تجلی عمق اخلاص و حماسه در آن دانست و خاطرنشان کرد: پیام های این حادثه عظیم در هر عصری الهام‌بخش است و برخلاف عقیده برخی، مولد نشاط اجتماعی و حرکت های مثمر ثمر در جامعه است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات