۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۲۶۹
آیت الله جاودان:

گریه بر سیدالشهدا انسان را نجات می‌دهد

گریه بر سیدالشهدا انسان را نجات می‌دهد
استاد حوزه علمیه گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) را بسیار ارزشمند دانست و گفت: گریه اگر از دل انسان برآید آن اشک او را نجات خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، همزمان با نخستین شب ماه محرم در حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ثمره تقوا عاقبت بخیری است.

وی با بیان اینکه انسان متقی در معرض دریافت رحمت الهی است، ادامه داد: اگر نسیم رحمت الهی به انسان بوزد چنین فردی سعادتمند می شود.

آیت الله جاودان با بیان اینکه خداوند به متقین توفیق جبران خطا می دهد، عنوان کرد: آدمی اگر به تقوا و آثار آن باور داشته باشد می توان پاک و مطهر از عالم دنیا برود و راحت تر به دستورات دین عمل کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نماز اول وقت صحیح ارزش انسان را بالا می برد، گفت: آدمی اگر نسبت به چشم و گوش خود مراقبت داشته باشد می تواند نماز خالص را درک کند؛ در عالم آخرت رتبه و مقام افراد متناسب با نمازشان اعطا می شود.

وی ادامه داد: انسان اگر مراقب چشم و گوش خود باشد نماز او بهتر می شود و همین نماز سبب وزن اخروی او می شود. کسانی که خدا را عبادت می کنند به این دلیل که او را شایسته عبادت می دانند قطعا هیچ وزنه ای قادر به وزن کردن نماز آنان نیست.

آیت الله جاودان اضافه کرد: کسی که خداوند را عبادت می کند تا لطف او را شکر بگوید چنین عبادتی نیز در ترازوی آخرت قابل اندازه گیری نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) را بسیار ارزشمند دانست و گفت: گریه اگر از دل انسان برآید آن اشک او را نجات خواهد داد؛ امام حسین(ع) قیام کردند تا اسلام را نجات دهند زیرا می دانستند بنی امیه هدفی جز ریشه کن کردن اسلام ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با احیای امر به معروف و نهی به مقابله با دستگاه یزید برخواست تا اسلام را حفظ کند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات