۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۶۱۲۷۲
حجت الاسلام والمسلمین همتیان:

امام حسین با قیام خود امت اسلام را از تحریف و انحراف نجات داد

امام حسین با قیام خود امت اسلام را از تحریف و انحراف نجات داد
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان این که دشمن به دنبال کشتن مکتب امام حسین(ع) بود، گفت: سیدالشهدا با تبیین اهداف قیام عاشورا جلوی تحریف ها را گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در سخنرانی  شب اول محرم خود با اشاره به«زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)»  اظهار داشت: حادثه کربلا می تواند تا قیامت برای انسان ها معلم باشد و درس دین، آزادی، غیرت و ارزش های اخلاقی بدهد.

وی با اشاره به اهمیت کسب معرفت نسبت به جریان عاشورا گفت: اگر بخواهیم حادثه کربلا را به درستی بشناسیم، باید درس این حادثه را در بیان امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) شنیده و بشناسیم.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به تلاش دشمنان در راستای به فراموشی سپردن مکتب امام حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: امام حسین(ع) می دانستند که دشمن فقط برای کشتن و ریختن خون ایشان به کربلا نیامده بود، بلکه دشمن به دنبال کشتن مکتب و راه امام حسین(ع) بوده و هست.

وی درباره اهداف قیام امام حسین(ع) افزود: وقتی که حضرت اباعبدالله(ع) در مدینه حضور داشتند و هنوز خبری از نهضت آن حضرت نبود و آثار این قیام ظاهر نشده بود، وصیت نامه ای را برای برادر خود می نویسند، به طور کامل اهداف این قیام را بیان کردند و فرمودند که به خاطر تفرقه افکنی و ظلم قیام و خروج نکردم، بلکه قیام کردم تا امت جدم را اصلاح کنم و آن فسادی را که حکومت های تبهکار، به خصوص حزب اموی ها به وجود آوردند و دست به تغییر چهره دین و اسلام زده بودند را اصلاح کنم و به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که سید الشهدا(ع) با تبیین اهداف قیام عاشورا جلوی تفسیرهای ناروا را گرفتند، اظهار داشت: امام حسین(ع) با وصیت نامه خود به دنبال آن بودند که ابعاد و اهداف نهضت عاشورا را بیان کنند تا جلوی تفسیرهای ناروا را بگیرند و نسل های بعد بر سر سفره آن حضرت بنشینند و معرفت کسب کنند.  

وی حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) را از قهرمانان و معلمان نهضت عاشورا دانست و گفت: پیام امام حسین(ع) دو بخش داشت که یکی از آنها، شهادت بود که امام حسین(ع) و یارانش به شهادت رسیدند و بخش دیگر، پیام رسانی نهضت عاشورا و معرفی و حفظ آن نهضت بود تا از بدعت ها و تحریف ها در امان باشد که امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) و دیگر اهل بیت(ع) این مسؤولیت را عهده دار شدند.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) و خاندان اهل بیت(ع) بر شتر اسیری نشستند و تازیانه خوردند و راه را طی کردند اما در هر جایی از این سفر یکی از این عزیزان به میدان آمد و از خون و راه امام حسین(ع) دفاع کرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به زیبایی های باطنی جریان کربلا افزود: حضرت زینب(س) پس از حادثه کربلا علی رغم همه سختی هایی که به ظاهر کشیدند، فرمودند من از خدا جز زیبایی چیزی ندیدم؛ در جریان حادثه کربلا فقط ظاهر مطرح نیست، بلکه این جریان باطنی هم دارد و ما باید به این مسأله توجه کنیم و زیبایی باطنی و درونی کربلا را هم ببینیم./822/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
باشه تو خوبی رییس جمهور میشی
0
0