۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۶۱۲۸۴

برنامه‌های تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه استان تهران در محرم ۹۹

برنامه‌های تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه استان تهران در محرم ۹۹
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه تهران با تشریح برنامه‌های تبلیغی فرهنگی مبلغان تهرانی در محرم امسال گفت: طلاب و مبلغان طلایه داران تقویت روضه‌های خانگی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بخش، با تشریح برنامه های تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه استان تهران در ایام محرم، اظهار داشت: محرم بهترین فرصت برای تبلیغ معارف دینی، تربیتی و فرهنگی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: بر همین اساس حوزه علمیه استان تهران از مدت ها قبل با در نظر گرفتن شرایط کنونی اقدام به برنامه ریزی های دقیق و جامع برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات محرم کرد تا مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا و طبق توقع مردم عزیز باشکوه تر از سال های پیش برگزار شود.

وی با بیان اینکه مراسمات محرم و صفر یک برنامه دولتی و حکومتی نیست که بتوان نسبت آن اغماض داشت، گفت: انتظار جامعه متدینین برگزاری باشکوه مراسمات محرم و رعایت دقیق پروتکل های ستاد ملی کرونا است و مبلغان دینی نقش بسزایی در این امر می توانند ایفا کنند.

رسالت خطیر مبلغان در محرم امسال

حجت الاسلام احسان‌بخش رسالت مبلغان در ایام محرم را بسیار مهم و خطیر دانست و اظهار کرد: بر همین اساس حوزه علمیه تهران طرحی را در راستای برگزاری بهتر مراسمات محرم آماده و به مبلغان ابلاغ کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: یکی از مهمترین توصیه ها در این ابلاغیه رعایت اصول بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا بود که به مبلغان تاکید شد، البته با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند: مومنان و متدینین بیش از همه به رعایت اصول بهداشتی و انجام پروتکل های بهداشتی مقید هستند، بنابراین کسی نباید برای برگزاری مراسمات محرم نگران باشد.

برگزاری مراسمات در فضای باز

وی برگزاری مراسمات در فضای باز را یکی دیگر از بندهای این ابلاغیه بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی و هوای مطبوع تابستان توصیه شد تا مبلغان مراسمات محرم را در فضای باز مثل حیاط مساجد، مدارس امین و پارک ها برگزار کنند بدون اینکه برای مردم و اهالی محل مزاحمتی ایجاد شود.

حجت الاسلام احسان‌بخش با اشاره به اینکه مبلغان طرح امین با توجه به تعطیلات تابستانی مدارس مراسم محرم را در فضای مجازی برای دانش آموزان برگزار خواهند کرد، اظهار داشت: با هماهنگی هایی که حوزه علمیه تهران با مسؤولان آموزش و پرورش انجام داد قرار شد مبلغان طرح امین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به فعالیت های تبلیغی محرم برای دانش آموزان اقدام کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: حوزه علمیه استان تهران در راستای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت های تبلیغی مبلغان در مراسمات محرم امسال، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی شیوه سخنرانی در فضای مجازی و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کرد؛ همچنین ارائه محتوا، برگزاری هیئات مجازی و پخش زنده مراسمات محرم از دیگر اقداماتی بود که به مبلغان توصیه شد.

طلاب و مبلغان طلایه داران تقویت روضه های خانگی

وی به ضرورت تقویت روضه های خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تهران به منظور تقویت روضه های خانگی اقدام به اجرای طرح «یک خانه یک حسینیه» در ماه محرم کرد و مبلغان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام احسان‌بخش خاطرنشان کرد: رزمایش نذر مواسات به منظور توزیع بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی بین نیازمندان، فضا سازی و سیاه پوش کردن منازل، مساجد و محله ها، برگزاری مسابقات دانش آموزی، معرفی کتاب و مسابقه کتابخوانی، مشارکت در شبکه سلامت یاران حسینی و ترویج دستورالعمل های بهداشتی هیئات، اعزام گروه جهادی و تبلیغی به مناطق محروم کشور، راه اندازی پویش های مختلف با موضوع محرم و غیره از دیگر اقداماتی بود که حوزه علمیه استان تهران به مناسب ایام ماه محرم برنامه ریزی کرده است./د102/ف

منبع: مهر

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات