۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۲۹۴
امام جمعه شهرکرد:

کارکردهای مساجد در اثر کرونا تضعیف نشود

کارکردهای مساجد در اثر کرونا تضعیف نشود
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: باید تلاش کرد با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا به وجود آمده این کارکرد‌های مساجد تقویت شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه محرم، توجه به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در این ایام را از ضرورت‌ها دانست و افزود: قیام امام حسین (ع) مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه معنا و مفهوم امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین (ع) به دنبال آن بودند مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: ایشان اصحاب خود را مورد خطاب قرار داند و فرمودند برای احیای این فرضیه باید هزینه کنید و جان خود را به خطر بیندازید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه ایستادن در مقابل ظالمان و اجازه ندادن به چپاول گران برای دست اندازی به بیت المال مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: برای احیای این فرضیه می‌توان برخی از پیوند‌های خانوادگی را نیز قطع کرد تا این امر مهم زنده بماند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی ما کمرنگ است، ابراز کرد: برای اصلاح جامعه باید به این فرضیه عمل کنیم تا مفسدان احساس خطر کنند و مؤمنان دلگرم شوند.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی در ۵۱ سال قبل بیان کرد: مسجد باید امروز کانون تربیت، کانون مدیریت اجتماع، کانون اجتماع مؤمنان شود و باید تلاش کرد با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا به وجود آمده این کارکرد‌های مساجد تقویت شوند.

وی همچنین با اشاره به روز پزشک بر ضرورت قدردانی هر چه بیشتر از زحمات پزشکان و کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: کادر درمان در این ایام به خوبی ایفای نقش کردند و همه آحاد جامعه مؤظف هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باری که بر دوش کادر درمان قرار دارد را کمتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خصوص فرا رسیدن هفته دولت نیز خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مغتمنی است تا خدمات دولت که همان خدمات نظام جمهوری اسلامی است به اطلاع مردم برسد، در کنار بیان خدمات دولت باید ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز بیان شود، تقویت دولت همان تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نظام شاهنشاهی، توضیح داد: در تاریخ سوم شهریور سال ۱۳۲۰ ایران توسط متفقین اشغال شد و رضاشاه که برای مستعمران یک مهره سوخته بود، تبعید شد و پسرش محمدرضا شاه که فردی خودباخته در مقابل اشغالگران بود به سلطنت رسید.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که به دولت‌های استعماری دل می‌بندند بعد از یک مدت تاریخ انقضای آن‌ها تمام می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دست استعمارگران خائن از کشور ما کوتاه شد و اکنون استقلال بر کشور حاکم است./۹۴۵۷/پ202/ف
ارسال نظرات