۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۳۰۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

گاهی خداوند در بلاها سفره رحمتش را می‌گستراند

گاهی خداوند در بلاها سفره رحمتش را می‌گستراند
استاد حوزه علمیه گفت: گاهی خداوند عبد صالحی را به بلا مبتلا می‌کند و در این ابتلا سفره رحمت خویش را برای یک جامعه می‌گستراند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، جمعه ‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام دهه اول ماه محرم در فضای باز حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: گاهی بلا برای امتحان انسان نازل می‌شود.

وی افزود: برای همین از بلا به‌عنوان مصیبت یعنی اصابت شده یاد می‌شود چون خداوند انسان را می‌بیند و با بلا آزمایش می‌کند؛ بلا و مصیبت غرور انسان را می‌شکند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه بسیاری از بلایا نتیجه و انعکاس اعمال خود آدمی است، عنوان کرد: بسیاری از بلایا دودی است که خود انسان آتش آن را برافروخته است؛ برخی بلایا نتیجه معصیت و گناه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولیای الهی در مواجه با بلا نه‌تنها صابر بلکه شاکر هستند، اظهار داشت: در بلا و مصیبت نباید شکوه کرد زیرا بلا همانند نردبانی است که می‌تواند انسان را به اوج برساند.

وی افزود: گاهی خداوند عبد صالحی را به بلا مبتلا می‌کند و در این ابتلا سفره رحمت خویش را برای یک جامعه می‌گستراند برای مثال، حضرت یوسف بلای فراق از خانواده را به جان خرید و مؤمنانه این مصیبت را تحمل کرد و خداوند متعال به‌واسطه ایشان برای امت رحمت فرستاد و آنان را از قحطی نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: اگر بلا و مصیبتی که حضرت یوسف تحمل کرد در رحمت الهی را به روی یک امت گشود و برادران را از آتش دوزخ نجات داد بلای عظیم عاشورا چه رحمتی را برای جامعه بشری گسترانده است؟

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام حسین(ع) عظیم‌ترین بلا را در روز عاشورا به جان خریدند، اظهار داشت: امام حسین(ع) با تحمل این بلا و عبادتی که روز عاشورا انجام دادند خداوند متعال همه درهای رحمت الهی را تا روز قیامت باز کرد.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) مصداق واقعی رحمت واسعه الهی هستند، گفت: انسان‌های بسیاری به درب خانه امام حسین(ع) آمدند و متحول شدند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات