۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۳۱۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

انسان در پرتوی نهضت عاشورا باید به دنبال تحول باشد

انسان در پرتوی نهضت عاشورا باید به دنبال تحول باشد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام عاشورا تحول اعتقادی در جامعه ایجاد کردند، گفت: انسان در پرتوی نهضت عاشورا باید به دنبال تحول باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، جمعه ‌شب در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) بدون حضور جمعیت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: جهان، عالم تغییر و تحول است.

وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه قیام امام حسین(ع) زمینه چه تغییر و تحولی بود؟ ادامه داد: یکی از اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا ایجاد تحول اعتقادی در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام حسین(ع) قیام کردند تا امربه‌معروف و نهی از منکر را احیا کنند، اظهار داشت: تغییر جامعه در گرو تغییر افراد است چراکه جامعه هویتی مستقل از افراد ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند متعال هیچ نعمتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه انسان‌ها با کفرانشان آن را تغییر دهند، ابراز کرد: زمانی که ساحران معجزه حضرت موسی(ع) را مشاهده کردند به حقیقت معجزه ایشان پی بردند و ایمان آوردند.

وی افزود: انسان تا عقایدش صحیح نباشد اعمالش اصلاح نمی‌شود بنابراین در تحولات اعتقادی عقاید باید تغییر و اصلاح شود. تا زمانی که انقلاب درونی در وجود انسان ایجاد نشود نمی‌توان انتظار داشت جامعه متحول شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی توجه و عمل به کلام و سیره اولیای الهی را ضامن تحول اعتقادی انسان دانست و گفت: امام حسین(ع) با قیام عاشورا تحول اعتقادی در جامعه ایجاد کرد؛ برخی سالیان سال در غفلت زندگی می‌کنند اما در یک ‌شب با عنایت امام حسین(ع) بیدار شده و متحول می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان در پرتوی نهضت عاشورا باید به دنبال تحول باشد، ابراز کرد: نورانیت کلام اهل‌بیت(ع) در وجود آدمی ایجاد تحول می‌کند، امام صادق(ع) فرمودند تمام علوم در خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و آسیب‌شناسی است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات