۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۶۶۱۳۱۵
آیت الله مهدوی:

یقین به خداوند راه رسیدن به کمال است

یقین به خداوند راه رسیدن به کمال است
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال است و برای رسیدن به کمال انسان باید به مرتبه یقین برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در غدیریه اصفهان، با بیان اینکه شاکله وجودی هرکسی عقاید او است، گفت: خداوند ما را برای حیوان بودن نیافریده است، زمانی که بهترین غذای خود را می‌خوریم تازه به رتبه حیوانات رسیده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: بنابر فرموده امام عسکری(ع) معرفت ما نسبت به خدا و شناخت ما از خداوند و عبادت کردن خداوند رتبه ما را از خداوند بالاتر خواهد برد، منظور از معرفت به خدا این است که به مرتبه یقین دست پیدا کنیم و این کار بسیار دشواری است که نیازمند سال ها تلاش است.

آیت الله مهدوی به فرازهایی از دعای شب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: نخستین گام برای رسیدن به مرتبه یقین پرهیز از گناه کردن و نافرمانی خداوند است، پس از آن باید انسان واجبات خود را به درستی و کامل و صحیح به جا آورد، قرآن کریم می‌فرماید در بهشت وقتی به خشنودی خداوند از اعمالمان فکر می‌کنیم لذتی بیشتر از نعمات بهشتی خواهیم برد، در حقیقت در زندگی برای کسب مرتبه یقین باید به دنبال خشنودی خداوند بود.

یقین ما را به عبودیت خواهد رساند و عبودیت باعث کمال می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه خشنودی خداوند آخرین درجه نیست، اظهار کرد: خداوند از به کمال رسیدن انسان خشنود می‌شود، هدف ما از خلقت رسیدن به کمال است و لازمه آن کسب معارف است، ما آفریده شده‌ایم برای معرفت خداوند و سپس عبودیت، عبودیت ما را به کمال خواهد رساند و اگر انسان معرفت نداشته باشد عبودیت هم نخواهد داشت.

وی محزون نشدن در مواجهه با مصیبت‌های دنیا را یکی از آثار یقین عنوان کرد و گفت: به همین دلیل است که اولیای خدا همیشه خشنود هستند و مصیبت‌ها و مشکلات آنها را از پا در نمی‌آورد، هرکسی از زندگی ناراحت باشد هنوز یقین به خداوند پیدا نکرده است. امام علی(ع) صدها برابر مصیبت‌های ما را داشتند اما ایشان مثل کوه ایستادند و تسلیم نشدند.

 

صبر در مصیبت ها از آثار یقین است

آیت الله مهدوی با اشاره به مصیبت‌های بسیار و دردناکی که امام علی(ع) در زندگی خود تحمل کردند، تصریح کرد: ایشان در شرایط مختلف حتی وقتی قدرت داشتند اما صبر در برابر مصیبت کردند. زمانی که یقین به ما عطا شود مصیبت‌های دنیا برای ما آسان خواهد شد، این به معنای بی تفاوتی در مقابل مصیبت نیست بلکه ما باید وظایف خود را انجام دهیم اما این به معنای کنار رفتن مصیبت نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اهمیت انجام وظایف در هر شرایطی، عنوان کرد: کسی که یقین به خداوند دارد وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد حتی وقتی که مصیبت‌های بسیار دارد، انسانی که یقین دارد اهل گلایه به خداوند در زمانی که مصیبتی وارد می‌شود یا خواسته‌هایش برآورده نمی‌شود، نیست، انسان اهل یقین صبر در برابر مشیت الهی دارد.

وی در ادامه افزود: سیره اهل بیت(ع) چنین بوده است که هر آنچه خدا برای ایشان مقدر می‌کرده است ایشان آن را پذیرفته و دوست می‌داشتند، چه مصیبت باشد چه شادی و خوشی، این مرتبه یقین است که انسان را به کمال خواهد رساند و آثار بسیاری در زندگی انسان دارد./1304/پ202/ف

ارسال نظرات