۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۱۳۲۷

پیام تبریک امام جمعه همدان به مناسبت روز پزشک

پیام تبریک امام جمعه همدان به مناسبت روز پزشک
امام جمعه همدان گفت: پزشکان عزیز به سبب آنکه با سلامتی انسان سروکار دارند منزلت و شرافت ویژه ای یافته اند و بشر از دیرباز به این حرفه به عنوان پیشه ای مقدس نگریسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت روز پزشک در پیامی از این قشر پرتلاش و جهادگر تقدیر و تشکر کرد.

متن این پیام به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

یکم شهریورماه به مناسبت زادروز دانشمند شهیر و فیلسوف گرانقدر حکیم ابوعلی سینا بنام "روز پزشک" نامگذاری شده است.

در دین شریف اسلام دانش پزشکی جز علوم ضروری و شریف ترین علوم بشمار امده است.

پزشکان عزیز به سبب انکه با سلامتی انسان ها سروکار دارند منزلت و شرافت ویژه ای یافته اند و بشر از دیرباز به این حرفه به عنوان پیشه ای مقدس نگریسته است.

امروز جامعه پزشکی بحمدالله به سبب خدمات ارزشمند خود مورد احترام و اعتماد احاد مردم است.

دانش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سبب تلاش های مستمر پزشکان دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی روندی روبه رشد داشته و شاهد پیشرفت روز افزون آن و بی نیازی به بیگانگان بوده ایم که این مهم جای شکر گذاری و قدردانی بسیار دارد.

پزشکان همواره در عرصه ها و مقاطع مختلف تاریخی با ایثار و از خود گذشتگی صحنه هایی ارزشمند را در اذهان جامعه و تاریخ به ثبت رسانده اند که نمونه بارز و عینی آن که این روزها شاهد آن هستیم عرصه مبارزه با بیماری کرونا و درمان بیماران مبتلا به آن هستیم.

اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های ایثارگرانه جامعه پزشکی از خداوند سبحان برای این عزیزان صحت سلامت و توفیق روزافزون را مسئلت دارم./1403/د102/ب1
حبیب الله شعبانی موثقی/نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان

ارسال نظرات