۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۳۳۹
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر مطرح کرد؛

اعزام ۱۵۰ مبلغ دینی به شهر‌ها و روستا‌های ملایر

اعزام ۱۵۰ مبلغ دینی به شهر‌ها و روستا‌های ملایر
همدان - مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در محرم امسال بیش از ۱۵۰ مبلغ دینی به نقاط مختلف شهرستان ملایر برای انجام امور تبلیغی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، گفت: ایام محرم بهترین و ناب ترین فرصت برای توسعه و نشر معارف اسلامی و آشنایی بهتر جوانان با مکتب امام حسین (ع) است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تاکید کرد: خوشبختانه مردم ولایتمدار شهرستان ملایر هر ساله در ایام محرم با تشکیل هیات های بسیار منسجم، در کشور سرآمد بوده و هستند با این وجود شرایط امسال ما را مجبور کرد که این مراسم ها را در فضای باز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: علت این مهم نیز حفظ سلامت مردم در مقابل ویروس منحوس کرونا است.

حجت الاسلام نجفی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در روزهای قبل از آغاز ایام محرم و عزاداری های مربوط به این روزها با مسؤولان و متولیان بیش از 70 هیات و تشکل مذهبی در شهرستان ملایر پیرامون نحوه برگزاری مراسم های محرم امسال جلسه داشته ایم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: در این جلسات به صورت کامل و شفاف به مسؤولان هیات های مذهبی رعایت پروتکل ها و دیگر مسایل را به صورت رسمی اعلام کرده ایم.

این استاد حوزوی در ادامه بیان داشت: در این نشست ها از هیات هایی که مکان خاصی برای برگزاری مراسم عزاداری ندارند درخواست کرده ایم که مراسم های خود را با حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل های اجتماعی و اجتماعی برگزار کنند.

حجت الاسلام نجفی گفت: همچنین هیات حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام که جزء یکی از بزرگترین هیات های ملایر می باشد، به صورت خودجوش اعلام کرده است که برای رعایت سلامت مردم اجتماع سینه زنی و عزداری در محرم امسال نخواهد داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه های ما در ایام محرم برگزاری 2 مراسم در دهه اول محرم می باشد.

وی تصریح کرد: این دو مراسم با هماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی و نیز اداره اوقاف ملایر در فضای باز پارکینگ «سفینه» و «بام ملایر» برگزار می شود.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اهمیت تبلیغ در ایام محرم بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در محرم امسال بیش از 150 مبلغ دینی به نقاط مختلف شهرستان ملایر برای انجام امور تبلیغی اعزام می شوند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: همچنین همانند سایر نقط کشور، امسال مراسم شیرخوارگان حسینی برای حفظ سلامت کودکان و نوزادان در شهرستان ملایر نیز برگزار نمی شود./1403/ت210/ب1

ارسال نظرات