۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۱۳۴۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شهدای کربلا فناء فی الله بودند

شهدای کربلا فناء فی الله بودند
تهران - استاد حوزه علمیه فناء فی الله بودن را راز ماندگاری خون شهدای کربلا دانست و گفت: شهدای کربلا تسلیم محض بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در ورزشگاه آیت‌الله سعیدی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حادثه بی‌نظیر کربلا، حادثه‌ای الهی، ملکوتی و مخلصانه بود.

وی بابیان اینکه حادثه کربلا فوق جهاد اصغر بود، ادامه داد: در جهاد اصغر حفظ آب، خاک و وطن  مطرح می‌شود و همچنین حادثه کربلا فوق جهاد اکبر بود، پیامبر اکرم(ص) در توصیف جهاد اکبر می‌فرمایند: در جهاد اکبر مؤمن وارد مبارزه با خواسته‌ها و آرزوهای باطل، نامشروع و نامعقول خود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان یاران امام حسین(ع) را بهترین انسان‌ها معرفی کرد و گفت: آنان هوای نفس، آرزوهای بیجا و خواسته‌های نامعقول و نامشروع نداشتند و قبل از اینکه وارد صحنه کربلا شوند در کمال اخلاص، پاکی و ارزش‌ها بودند لذا امام معصوم از آنان به‌عنوان اولیاءالله و اصفیا الله یاد می‌کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام علی(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: شهدای کربلا در قیامت حساب‌رسی نخواهند داشت؛ همچنین آمده در قیامت شهدا در رأس همه مردم، یاران امام حسین(ع) در رأس همه شهدا و اباعبدالله الحسین(ع) در راس همه قرار دارند.

وی افزود: جهاد شهدای کربلا جهاد فی الله بود؛ شهدای کربلا هرگز از امام حسین(ع) سؤال نکردند برای چه می‌جنگیم؟ این جنگ به خاطر تعداد جنگی نابرابر است، آنان ایمان کامل و نگاه نافذ به عاقبت کار داشتند و به حضرت می‌فرمودند زمانی که ما قطعه‌قطعه شویم به تو وفا کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه شهدای کربلا شهود قلبی نسبت به پروردگار داشتند، گفت: آنان خودشان را در عالم معنا در پیشگاه مقدس محبوب حاضر کردند طوری هم حاضر کردند که بین آنان و خدا هیچ پرده و حجابی نماند و خود را تا آنجا رساندند که با شهود قلبی و وصال به‌حق چشم از همه خواسته‌های دنیایی برداشتند و تنها چشم به جمال معشوق دوختند؛ این جهاد بی‌نظیر و بی نمونه است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه شهدای کربلا تسلیم محض بودند، عنوان کرد: معرفت، عبادت، هجرت، سبقت و سرعت گام‌هایی هستند که یاران امام حسین(ع) برداشتند و در همراهی با حضرت به شهادت رسیدند؛ آنان فنای در حق بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات