۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۳۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

آیین گل مالی و چهل منبر در لرستان برگزار نمی شود

آیین گل مالی و چهل منبر در لرستان برگزار نمی شود
لرستان - حجت الاسلام قدرتی گفت: در محرم امسال به علت شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مردم مراسم گل مالی و چهل منبر برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام مهدی قدرتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مراسم عزاداری محرم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و برخی تجمعات همچون آیین گل مالی امسال در روز عاشورا برگزار نمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری ایین چهل منبر در روز تاسوعا افزود: امسال برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این مراسم نیز برگزار نخواهد شد.

وی حفظ سلامتی مردم را اولویت خواند و افزود: انتظار می رود مردم همکاری لازم را در برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال داشته باشند و به پروتکل های بهداشتی عمل کنند.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: هیأت های مذهبی نیز اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، مجوز فعالیت آنان لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم نذورات خود را با توجه به مسائل شرعی، در صورت امکان به صورت کمک های مؤمنانه و خام توزیع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در ایام محرم عنوان کرد: ترویج فرهنگ برگزاری روضه های محلی و جایگزینی روضه های خانگی از اقدامات مهمی است که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات