۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۱۳۷۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد؛

ضرورت قدردانی از پزشکان و پرستاران فعال در عرصه مبارزه با کرونا

ضرورت قدردانی از پزشکان و پرستاران فعال در عرصه مبارزه با کرونا
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: بیش از ۶ ماه است که بسیاری از پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران کرونایی عملا ارتباطشان با اعضای خانواده هایشان قطع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت یکم شهریورماه روز «پزشک» و سالروز تولد ابوعلی سینا پزشک و فیلسوف ایرانی، اظهار کرد: باید روز پزشک را از طریق رسانه ها پررنگ کنیم و این روز برای همه ما دارای اهمیت است زیرا با زندگی و حیات ما ارتباط مستقیم دارد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: یکی از ویژگی های پزشکی این است که از ابتدای وجود انسان این حرفه نیز در کنار جوامع بشری حضور داشته است.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: در طول تاریخ پزشکان بسیاری در ایران وجود داشته اند که سرآمد جهان بوده اند به گونه ای که اکنون نیز کتب این بزرگان علم طبابت در کشورهای اروپایی و غربی به عنوان کتب دانشگاهی تدریس می شود.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود گفت: در بحث پزشک، کشور ایران حرف های بسیاری برای گفتن دارد و بسیاری از پزشکان حاذق و نخبه جهان، ایرانی هستند که این مایه افتخار برای همه ماست.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به ایثارگری های پزشکان و کادر درمان در بحث مبارزه با کرونا عنوان کرد: از ابتدای آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، بیش از 150 نفر از کادر پزشکی و درمانی کشور در راه مقابله با این بیماری جان خود را از دست داده اند که باید گفت این عزیزان به عنوان شهدای مدافع سلامت شناخته می شوند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در بحث کرونا ملت ایران توانستند نمره قبولی را از آن خود کنند، نخست اینکه در رزمایش کمک مومنانه که به دستور امام خامنه ای در سخنرانی نیمه شعبان اعلام شد، سنگ تمام گذاشتند و از سوی دیگر شاهد رعایت موازین بهداشتی توسط مردم به ویژه مردمان استان کرمانشاه هستیم و امیدواریم که این روند رعایت کماکان تا محو این بیماری ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان ساخت: بیش از 6 ماه است که بسیاری از پزشکان و کادر درمان در کشور و کرمانشاه برای درمان بیماران کرونایی عملا ارتباطشان با اعضای خانواده هایشان قطع شده است؛ از این رو همه باید قدرددان ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان باشیم./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات