۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۶۱۳۷۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

توکل به خدا راهگشای مشکلات است

توکل به خدا راهگشای مشکلات است
خوزستان - امام جمعه اهواز با بیان اینکه توکل راهگشا است، گفت: باید معنای توکل را شناخت تا از غیر خدا دل کنده شود که در آن صورت مشکلات حل خواهند شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیش از ظهر امروز در بقعه علی بن مهزیار اهوازی با بیان اینکه محرم ماه آزادی و سرشار از برکات است، عنوان داشت: کمک رسانی اهل بیت به نیازمندان بیشتر شب‌ها صورت می‌گرفت و اگر کسی در روز روشن کمک می‌خواست، صورت خود را می‌پوشیدند تا کمک شونده نداند چه کسی کمک کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه کمک رسانی به نیازمندان به گونه‌ای شود که همگان دست قادر خداوند متعال را شاهد باشند، خاطرنشان کرد: الطاف الهی بیکران است با در پیش گرفتن تقوای الهی باید مطمئن باشیم که تنها نخواهیم بود، در بحث افزایش جمعیت بهانه سختی تربیت و امرار معاش را نباید آورد، با توکل درست به خداوند قطعا می‌توان به تربیت و امرار معاش فرزندان پرداخت.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه نتیجه نفوذ فرهنگ غربی، بیچارگی و بدبختی است، اظهار داشت: تقوای الهی راهگشا است، بیکاری، بهانه‌ای بیش نیست باید معنای توکل را شناخت تا از غیرخدا دل کنده شود که در آن صورت مشکلات حل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه بدبختی‌ها با مالک دانستن خود بر امانات آغاز می‌شود، گفت: خداوند بحث قرض به خود را مطرح کرده، چنین قرضی برای آن است تا انسان را به مقامات بالاتر برساند.

وی با بیان اینکه نخستین شرط عبودیت عدم مالک دانستن خود است، اظهار داشت: انسان باید خود و آنچه را که دارد از آن خداوند بداند، خود را در جهان نه مالک بلکه امانتدار بدانیم و امانت الهی را به صاحب امانت بازگردانیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
ارسال نظرات