۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۱۴۲۸
حجت الاسلام میرزامحمدی:

شرکت در مجالس عزاداری محرم انسان را از "دل مردگی" حفظ می کند

شرکت در مجالس عزاداری محرم انسان را از
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مجالس عزاداری به نشر و ترویج معارف الهی منجر می شود، گفت: شرکت در مجالس عزاداری محرم انسان را از "دل مردگی" حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم در سومین شب عزاداری ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام که در جوار گلزار شهدای قم برگزار شد، با اشاره به فتنه سقیفه در زمینه جدایی دین از سیاست و به حاشیه راندن مقام ولایت از مدیریت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گفت: اهل سقیفه به امیرمؤمنان(ع) تهمت «عدم کفایت سیاسی» را وارد کرده و مقام ولایت و امام معصوم(ع) را خانه نشین کردند.

وی با بیان اینکه فتنه سقیفه سبب شد مردم از رجوع به ائمه معصومین(ع) روی گردان شوند، ادامه داد: پیروان سقیفه مرجعیت علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ائمه معصومین(ع) را از بین بردند و این انحراف به جایی رسید که مردم برای تقرب جستن به خداوند امام حسین(ع) را شهید کردند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به محدودیت های ظالمانه ای که دشمنان برای ائمه معصومین(ع) مقرر می کردند، اظهار داشت: حتی در زمان امام صادق(ع) مشاهده می کنیم که ایشان حق برگزاری مراسم عزاداری برای جد غریبشان امام حسین(ع) را نداشتند، از این رو به صورت پنهانی در خانه خودشان اقامه عزا می کردند.

استاد حوزه علمیه قم به سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام صادق(ع) در زمینه اقامه عزای امام حسین(ع) اشاره و تأکید کرد: ائمه معصومین(ع) با رفتار خود به ما آموختند حتی در زمان حکومت طاغوت هم مجالس اباعبدالله(ع) نباید تعطیل شود.

وی با تأکید بر اینکه مجالس عزاداری به نشر و ترویج معارف الهی منجر می شود، عنوان کرد: بر اساس روایات، انسان با شرکت در مجالس ذکر فضائل و مصائب اهل بیت(ع) عاقبت بخیر می شود؛ مجالس عزای اباعبدالله(ع) عامل عاقبت بخیری انسان ها است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به اینکه فتنه های آخرالزمان سبب دل مردگی انسان ها می شود، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در روایتی نورانی می فرمایند «اگر کسی در مجلسی حاضر شود که در آن جلسه امر ما اهل بیت(ع) زنده نگه داشته می شود، دچار دل مردگی نخواهد شد»؛ شرکت در مجالس عزاداری انسان را از «دل مردگی» حفظ می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه 155 آیه از آیات قرآن کریم در رابطه با قلب انسان نازل شده است، بیان کرد: انسانی که با عمل به سیره اهل بیت(ع) قلب خود را نورانی کند، همه اعضا و جوارحش تحت فرمان قلبش قرار می گیرد؛ انبیای الهی آمده اند تا قلوب انسان ها را نورانی کنند.

وی با اشاره به اینکه عزاداران اباعبدالله(ع) باید شهادت طلب باشند، ابراز کرد: از امیرمؤمنان(ع) درباره نورانیتشان سؤال شد، ایشان فرمودند «کنت بواباً لقلبی؛ من دروازه بان قلبم بوده ام»، بنابراین همه ما با تأسی به ایشان باید از ورود گناهان به قلب خود جلوگیری کنیم، زیرا اگر قلب انسان بیمار شود، بدون شک در قلب به روی همه گناهان باز می شود./841/پ202/ق

ارسال نظرات