۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۴۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

نفوذ تفکر مسیحیت سبب انحطاط و بدعت در امت اسلامی می‌شود

نفوذ تفکر مسیحیت سبب انحطاط و بدعت در امت اسلامی می‌شود
حجت الاسلام گلزاده نفوذ تفکر مسیحیت را عامل انحطاط امت اسلامی توصیف کرد و گفت:ت فکیک میان دنیا و آخرت برخاسته از تفکر مسیحیت در میان امت مسلمانان و شیعیان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در سخنرانی شب سوم محرم خود با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا» گفت: شبهه ای را مطرح کرده اند که شیعیان کوفه عامل ایجاد حادثه کربلا و شهادت امام حسین(ع) شده اند؛ از این رو عزاداری و بکاء بر سیدالشهدا بی معناست.

وی در پاسخ بدین شبهه به تقسیم بندی انواع شیعیان پرداخت و گفت: شیعه اعتقادی فردی است که حضرت علی(ع) را به عنوان نخستین امام و حضرت بقیه الله(عج) را به عنوان دوازدهمین امام قبول کرده است؛ اما هیچ سند تاریخی وجود ندارد که تمام کوفیان شیعه دوازده امامی و اعتقادی بوده اند و به صف مبارزه با امام حسین(ع) روی آورده اند.

حجت الاسلام گلزاده بیان کرد: برخی از کوفیان با دارا بودن مذاهب دیگر محب و دوستدار اهل بیت(ع) بودند و از آنها نیز با عنوان شیعه محبتی یاد می کنند؛ همچنین دسته سوم شیعیان سیاسی هستند، یعنی تفکر و روش اهل بیت (ع) را می پسندند؛ اما در اوج خطر، همراهی با ائمه اطهار(ع) را کنار می گذارند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: شیعیان سیاسی و محبتی زمانی احساس خطر کنند، اولویت ها و منافع شخصی خود را بر همراهی با ائمه اطهار (ع) و امام حسین(ع) ترجیح داده و از مسیر و سیره آنها روی برمی گردانند.

وی نفوذ تفکر مسیحیت در امت اسلامی را سبب عدم گرایش کوفیان به امام حسین(ع) دانست و گفت: تفکیک میان دنیا و آخرت برخاسته از تفکر مسیحیت در میان امت مسلمانان و شیعیان بوده که این طرز تفکر سبب پایه گذاری انحطاط و بدعت در امت اسلامی شده است.

حجت الاسلام گلزاده بیان کرد: امویان به برخی از بزرگان کوفه وعده قدرت و حاکمیت و ثروت داده بوده اند؛ تا به صف مبارزه با امام حسین(ع) بپیوندند و در این زمان نیز اختلاس ها و مفاسد مالی از افراد با ظاهری دیندار و دارای اطلاعات دینی بالا رخ داده است.

 حرم امامان و امامزادگان پشتوانه سلامت مردم هستند

وی در پاسخ بدین شبهه که اگر نظام جمهوری اسلامی به جای ساختن و آباد کردن امامزداگان، بیمارستان ها را گسترش می داد، در  زمان شیوع  ویرویس کرونا، کشور با  کمبود تخت بیمارستانی و امکانات مواجه نبود، گفت: بسیاری از مساجد بزرگ و حرم امامان و امامزادگان دارای دارالشفای خیریه هستند و آستان قدس رضوی نیز کارخانه داروسازی را مدیریت می کند؛ از این رو حرم این بزرگواران پشتوانه سلامت مردم هستند.

استاد حوزه علمیه  بیان کرد:  ساخت و سازهای حرم امامان و امامزادگان از طریق وقف عامه مردم انجام می شود و ربطی به بودجه دول و حکومت ندارد و همچنین تخت بیماران،بیمارستان و کادر پزشکی بعد از انقلاب نسبت به رژیم سابق 400 درصد رشد و افزایش یافته است.

حجت الاسلام گلزاده با بیان اینکه حرم امامان و امامزادگان سبب به آرامش رسیدن روح و روان انسانها خواهد شد، گفت: به طور طبیعی افرادی که از نظر روحی دارای آرامش هستند، کمتر دچار بیماری های جسمی خواهند شد./998/پ202/ق

ارسال نظرات