۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۴۴۵
امام جمعه موقت کاشان:

قرآن بهترین منبع شناخت معروفات و منکرات است

قرآن بهترین منبع شناخت معروفات و منکرات است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار قرآن را بهترین منبع شناخت معروفات و منکرات دانست و گفت: بهترین راه امر به معروف و نهی ازمنکر شناخت منکرات و معروفات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح یکشنبه سومین روز از ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) ارشاد و هدایت مردم بود.

وی امام حسین (ع) را مظهر رحمت واسعه خدا و تجلی رحمت خدا دانست، افزود: امام حسین (ع) با ایثار و از خودگذشتگی و تحمل بزرگترین مصیبت‌ها سبب بیداری و هدایت مردم و معرفی چهره واقعی ظالمان شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر و هدایت مردم به صراط مستقیم دانست و گفت: هدف قیام امام حسین (ع) انجام واجبات و ترک محرمات از سوی مردم بود.

وی با بیان اینکه بهترین راه انجام امر به معروف و نهی از منکر شناخت و آگاهی از منکرات و معروفات است، افزود: قرآن بهترین منبع شناخت معروفات و منکرات است.

امام جمعه موقت کاشان بی توجهی و سهل انگاری نسبت به اقامه نماز را منکر و اقامه نماز را معروف دانست و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید شفاعت ما شامل کسانی که نماز را سبک بشمارند نخواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین پرداخت زکات را معروف و خودداری از پرداخت زکات را منکر اعلام کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های کمک به نیازمندان جامعه پرداخت زکات است.

وی همچنین ارتباط با خدا و مردم را معروف و قطع ارتباط با خدا را منکر دانست و یادآور شد: خداوند در قرآن مکرر به «اَقیمُو اَلْصَلوه و اتُو اَلْزَکاتْ» خدا را عبادت کنید و به بندگان خدا کمک تأکید کرده است.

امام جمعه موقت کاشان همنشینی با باطل را منکر و همنشینی با اهل ایمان را معروف دانست و گفت: همانگونه که اثر همنشینی با گناهکاران زمینه گرایش انسان به گناه را به وجود می‌آورد، همانگونه نیز همنشینی با اهل ایمان زمینه هدایت انسان را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه انکار قیامت را منکر و اعتقاد به قیامت را معروف اعلام کرد و ادامه داد: سقوط انسان با ترک نماز و زکات و همنشینی با باطل و انکار قیامت آغاز می‌شود.

به گفته وی اگر رابطه انسان با خدا قطع شود زمینه رسیدن انسان تا مرز کفر فراهم خواهد شد، بنابراین اگر انسان در مسیر گناه قرار بگیرد به جایی می‌رسد که قیامت و آیات خدا را هم تکذیب می کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که از نماز دور شود و رابطه خود را با مردم قطع کند و همنشین با باطل شود به جایی می رسد که آیات خدا و قیامت را  تکذیب می‌کند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات