۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۱۴۴۶
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

فلسفه عزاداری سیدالشهدا تقویت روحیه معنویت در جامعه است

فلسفه عزاداری سیدالشهدا تقویت روحیه معنویت در جامعه است
هرمزگان - حجت الاسلام حقیقی ضمن بیان برکات عزاداری ماه محرم گفت یکی از فلسفه‌های برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع)، تقویت روحیه معنویت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام نادر حقیقی در سومین شب از ماه محرم در آستانه امامزاده سیدمظفر(ع) با اشاره به نقش معنویت در زندگی انسان؛ مجالس عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را جلوه ای از معنویت در زندگی افراد و ارتباط با خدواند منان نام برد.

وی در ادامه به نقش مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بعد مادی زندگی افراد اشاره کرد و افزود: خداوند در آیه 96 سوره اعراف فرموده است: اگر اهل قریه‌ها و ممالک به خداوند ایمان داشته باشند ابواب برکات از آسمان ها بر زمین گشوده خواهد شد. از این رو برای رفع بسیاری از مشکلات موجود در جامعه کنونی باید این نسخه شفابخش معنویت اجرایی شود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به نقش تقوا و ایمان در زندگی، هدایتگری در تمامی ابعاد زندگی را از برکات تقوا ذکر و تصریح کرد: در آیه دوم سوره بقره به اهمیت تقوا اشاره شده و از هدایتگری به عنوان یکی از آثار و برکات تقوا نام برده شده است.

حجت الاسلام حقیقی، گرفتاری‌های موجود در جامعه را ناشی از نداشتن تقوا و ایمان دانست و گفت: در صورتی که جامعه‌ای به معنای واقعی رنگ و بوی معنویت بگیرد این جامعه از تمامی گرفتاری ها و بلایا نجات می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از وسائط وسوسه شیطان؛ حب جاه، مقام و مال است، از تقوا به عنوان دژ محکمی بین انسان و شیطان یاد کرد و بیان داشت: تقوا، انسان را از وسوسه های شیطانی محفوظ نگه می‌دارد از این رو انسان باید بصیرت داشته باشد تا به سراغ گناهانی نرود که گرفتاری‌هایی را برای جامعه در پی دارد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه راه خروج از مصائب و مشکلات جامعه کنونی، تقوا و ایمان به خداوند منان است، گفت: شاه کلید رفع تمامی مشکلات، برپایی محافل و مجالس عزا برای سیدالشهدا(ع) است، برگزاری این محافل و مجالس، روز به روز روحیه معنویت را در جامعه گسترش می‌دهد.

حجت الاسلام حقیقی ادامه داد: دلیل تاکید بزرگان بر شعور حسینی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) این است که محافل و مجالس عزای حسینی باید شعور و بصیرت دینی و همچنین ارتباط مردم با خدواند منان را ارتقاء بخشد تا مشکلات مادی جامعه به خودی خود رفع شود.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از فلسفه‌های برگزاری مراسم عزاداری مام محرم، تقویت روحیه معنویت در جامعه است.

ارسال نظرات