۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۱۴۴۹
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هشتم شهریور جلوه‌ای از عاشورا در زمان کنونی بود

هشتم شهریور جلوه‌ای از عاشورا در زمان کنونی بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: شهادت مظلومانه شهیدان بهشتی و باهنر و انفجار دفتر نخست‌وزیری، جلوه‌ای از عاشورا در زمان کنونی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست تصمیم‌گیری و هماهنگی مراسم گرامیداشت هشتم شهریور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشتم شهریور، شهیدان رجایی و باهنر را دو اسوه صبر، صداقت و خدمت‌رسانی دانست.

وی افزود: مدیران و مسؤولان ما باید از این دو عزیز درس مدیریت بگیرند و منش و روش آن‌ها را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه منطقه و جهان امروز در شرایط حساس قرار دارد گفت: همان‌طور که بسیاری از مناسبات تحت‌الشعاع شیوه ویروس کرونا و این بلیه عالم‌گیر قرار گرفته‌اند، متأسفانه مراسمات و مناسبت‌های رسمی بیشتر محدود شده، آن هم در حالی که سایر برنامه‌ها بدون هیچ محدودیتی در حال اجراست.

وی عدم برگزار راهپیمایی روز قدس را ناشی از بی‌تدبیری عده‌ای برشمرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ارائه سه شیوه مطالعه شده آماده برنامه‌ریزی و اجرای راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود؛ اما متأسفانه با وجود تأیید شورای عالی امنیت ملی و وزارت بهداشت این مراسم برگزار نشد.

رییس ستاد هشتم شهریور استان با اشاره به برگزاری مراسم عید سعید غدیر خم سال جاری، اظهار داشت: مراسم عید غدیر امسال نشان داد می‌شود با تدبیر و مدیریت خوب مراسمات را با رعایت دستورالعمل‌ها به بهترین وجه اجرا کرد.

وی تصمیم‌گیری برگزاری مراسمات محرم را عنایت مقام معظم رهبری و مدیریت خوب ستاد ملی مبارزه با کرونا برشمرد و گفت: مراسم محرم و عاشورا تعطیل‌بردار نیست؛ چراکه به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

حجت‌الاسلام سالاری انقلاب اسلامی را جلوه‌ای از تجلی عاشورا در عصر حاضر و واقعه هشتم شهریور را ادامه مسیر عاشورا دانست و اظهار داشت: همان‌هایی که در کربلا حق را تحمل نکردند و در برابر حق ایستادند؛ دست به ترور رهروان مکتب حق و حق باوران زدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌طور که مکتب و تفکر عاشورا بعد هزار سال همچنان زنده و جاری است یقیناً انقلاب اسلامی هم تا برپایی عدالت نهایی، به برکت خون‌های پاک رجایی‌ها و باهنرها زنده و پویا و بالنده به حرکت خود ادامه خواهد داد.

 حجت‌الاسلام سالاری در این نشست از برگزاری مراسم ویژه گرامیداشت شهدای هشتم شهریور در مرکز و تمامی شهرستان‌های استان خبر داد.

وی تصریح کرد: مراسم محوری گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز هشتم شهریور هم‌زمان در شب تاسوعای حسینی در حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان شد: ما در کنار اجرای مراسمات و مناسبت‌های ملی، انقلابی و مذهبی کاملاً مطیع دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هستیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات