۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۶۱۴۵۲

اقدامات فرهنگی تربیتی طلاب همدان برای جوانان بزهکار

اقدامات فرهنگی تربیتی طلاب همدان برای جوانان بزهکار
همدان - معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان گفت: برای نخستین بار در کشور کلینیک آموزشی به بزهکاران در این استان راه‌اندازی شده تا زمینه ای برای کمک و اصلاح رفتار این قشر باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی ارتقایی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای آغاز به کار کلینیک ناصرین در همدان، راه اندازی این کلینیک را بستری برای کمک به جوانان بزهکار ۱۸ تا ۳۵ سال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه استان همدان اولین استان اجرا کننده این طرح است، خاطر نشان کرد: قرار است این طرح پیشنهادی از سوی طلاب فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، در همدان به صورت بومی اجرا شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان افزود: پس از تشکیل این کلینیک، دوره‌های آموزشی - تربیتی برای جوانان بزهکار برگزار خواهد شد با این هدف که دیگر راهی زندان نشوند.

به گفته حجت الاسلام ارتقایی، مقدمات این طرح بعد از دهه اول محرم با دعوت از اساتید مجرب جهت آموزش به مشاورینی که شناسایی شده اند صورت می گیرد، تا از ابتدای ماه صفر، این طرح عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: پرونده بزه کاران جوانی که به سبب غفلت، جرایم غیر اخلاقی، مفاسد اجتماعی که سازمان یافته نیستند و سابقه خلافکاری ندارند و گاهی غیر عمد در زندان گرفتارند، بنابه صلاحدید قاضی، از دادستانی به کلنیک ارجاع داده می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان ادامه داد: شخص محصور با مراجعه به کلینیک و دریافت بسته های آموزشی و حمایتی در نظر گرفته شده، با استاد مشاور روحانی مرتبط می‌شود و مشاور با ریشه یابی علت جرم اعم از جهل، مشکلات معیشتی و خانوادگی به حل مشکل می‌پردازد.

حجت الاسلام ارتقایی تاکید کرد: ضمن هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی و طراحی دادستان همدان، در صورتی که بزهکار سوء سابقه نداشته باشد، با شرکت در دوره های آموزشی، سابقه در پرونده اش ضبط نمی‌شود و نیز این دوره‌ها می تواند جایگزین مجازات تعذیر شود.

وی از دیگر برنامه های عمومی برای محصوران را شرکت در جلسه های آموزشی، تربیتی و نیز طرح تربیت در صحنه نام برد و خاطر نشان کرد: این افراد با حضور در مساجد، مزار شهدا و شنیدن روایت زندگی آنها و حضور در محل اجرای حد، متنبه می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان اضافه کرد: این دوره بستگی به نوع جرم مرتکب شده بزه کار، بین ۳۰ تا ۶۰ روز به طول می‌انجامد که بعد از اتمام آن، ارتباط وی با روحانی ادامه دارد.

حجت الاسلام ارتقایی گفت: بعد از ریشه یابی بزه، اعم از مالی، معیشتی، فرهنگی و بی سرپناهی، ضمن هماهنگی با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، با ارجاع و استفاده از بسته های حمایتی آن نهاد، بهبود کامل و همه جانبه صورت می گیرد.

به توصیه وی طلاب باید برای ارتقا کیفیت این طرح تمام تلاش خود را به کار گیرند و نیز لازم است همه مسوولان برای کمک به نسل جوان به میدان بیایند و آن را یک وظیفه همگانی بدانند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان افزود: در این زمینه تمامی دستگاه های اجرایی از جمله سازمان ورزش و جوانان، سپاه پاسداران و سازمان تبلیغات اسلامی با وعده هایی برای حمایت ویژه از این طرح، اعلام آمادگی و همکاری کردند./1403/د102/ب1

ارسال نظرات