۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۱۴۵۶
حجت الاسلام سالاری تاکید کرد؛

جایگاه حساس حوزه علمیه در تهذیب نفس و رشد اخلاقیات در جامعه اسلامی

جایگاه حساس حوزه علمیه در تهذیب نفس و رشد اخلاقیات در جامعه اسلامی
کرمانشاه - حجت الاسلام سالاری گفت: حوزه ها و مدارس علمیه در بحث تهذیب نفس و رشد اخلاقیات در جامعه اسلامی جایگاه حساسی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در دیدار با جمعی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه و نیز طلاب این شهر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بیمه کننده یک جامعه در مقابل پلیدی هاست.

این استاد حوزوی ادامه داد: از این روست که اسلام و قرآن همواره بر اجرای این فریضه الهی تاکید موکد داشته و دارد.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در هر جامعه ای چه اسلامی و چه جوامع دیگر اگر اجرا شود، بی شک شاهد کاهش چشمگیر ناهنجاری ها خواهیم بود، لذا تاکیدات دین اسلام بر این امر بی علت نیست.

وی تصریح کرد: اما باید اذعان کرد که در جامعه اسلامی بسیاری از مردم نسبت به این فریضه مهم و دینی بی تفاوت شده اند که این همه بزه، اعتیاد، طلاق و... نتیجه فراموشی سنت امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تا جایی در جوامع انسانی مهم و حیاتی است که امام حسین (ع) برای احیای این سنت الهی جان خود را فدا کرد تا دین اسلام را از تحریف و ... نجات دهد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: ادای سنت امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به یک سازمان یا یک شخص خاص نیست و نیز این سنت در یک یا چند بخش خاص محدود نمی شود بلکه تمام شئونات جامعه را در برمی گیرد.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده سلامت جامعه است و بالعکس آن فراموشی این مهم زمینه ساز از بین رفتن ارزش های انسانی است.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود گفت: طلاب، روحانیون و حوزویان باید این فریضه الهی را به صورت کامل و دقیق برای نسل های جوان و نوجوان تشریح و تبیین کنند، از این رو نه تنها در هفته امر به معروف و نهی از منکر، بلکه در تمامی سال باید نسبت به اجرای این سنت مهم الهی حساس باشیم.

وی بیان داشت: البته کسانی که به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه اسلامی حضور دارند، خود باید به صفت و ویژگی های اسلامی و انسانی آراسته باشند، زیرا تا شخص خود از بدی ها دور نباشد نمی تواند دیگران را در مسیر راستی و حق قرار دهد.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان ساخت: حوزه ها و مدارس علمیه در بحث تهذیب نفس و رشد اخلاقیات در جامعه اسلامی جایگاه حساسی دارند، از این رو جامعه باید این مهم را بداند و از سوی دیگر متوجه باشد که دشمنان برای از بین بردن شعائر اسلامی به مانند همین سنت امر به معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه را هدف تبلیغات مسموم خود قرار داده اند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات