۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۶۱۴۸۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات اولویت اوقاف خراسان شمالی است

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات اولویت اوقاف خراسان شمالی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آسوده گفت: یکی از اولویت‌های اصلی نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه موقوفات و بقاع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان اوقاف استان با سید محمد پاکمهر، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و گرامیداشت هفته دولت به ارائه گزارش بخشی از فعالیت‌های اوقاف استان در زمینه‌های فرهنگی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه و افزایش بهره‌وری اقتصادی و موانع و مشکلات موجود پرداخت.

مدیرکل اوقاف استان خراسان شمالی افزود: در اوقاف استان اولویت اول ما توسعه موقوفات و بقاع متبرکه از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یا به‌صورت مشارکتی و... در جهت افزایش بهره‌وری اقتصادی و اجرای بهتر و بیشتر نیات واقفان خیراندیش و اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد کشور در سال جهش تولید است.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: تاکنون کارهای خوبی در این زمینه از قبیل کشت زعفران، تولید برق خورشیدی، ساخت واحدهای مسکونی و تجاری و توسعه استخر آب گرم ایوب پیغمبر (ع) و ... صورت گرفته و همچنین مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در سایر موقوفات و بقاع مستعد اخذ و مقدمات کار نیز اخذ شده است.

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در موقوفات استان تأکید کرد.

وی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات استان اقدامات خوبی انجام شده و بنده از سرمایه‌گذاری در موقوفات حمایت می‌کنم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی افزود: تنها راه نجات ما از برون‌رفت مشکلات اقتصادی تولید و سرمایه‌گذاری مولد است که خوشبختانه رویکرد اوقاف نیز با توجه به سال جهش تولید در این مسیر درست قرار دارد.

وی ضمن حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی اوقاف بر افزایش جذب سرمایه‌گذار تأکید کرد و با ذکر نمونه‌های موفق داخلی و خارجی در این زمینه، خواستار افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات