۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۶۱۵۸۰
حجت الاسلام سلیمی مطرح کرد؛

انتقاد از دریافت حق مأموریت مدیران استانی برای انجام وظایف

انتقاد از دریافت حق مأموریت مدیران استانی برای انجام وظایف
عضو هیأت رییسه مجلس گفت: مدیران استانی با وجود دریافت حق مسؤولیت برای انجام کارها در سطح استان برای سفر به شهرستان‌های مختلف استانشان حق مأموریت دریافت می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیران استانی از استاندار گرفته تا رده‌های بعدی با وجود دریافت حق مسؤولیت برای انجام امور استان، به خاطر سفر به شهرستان‌های محل کار خود حق مأموریت دریافت می‌کنند که این حق مأموریت‌ها عموما حق مأموریت‌های گزاف و سنگینی هم هست.

وی افزود: این موضوع محدود به یک استان و دو استان نیست و در کلیه استان‌ها اجرایی می‌شود و تاکنون هم از سوی آقای نوبخت به این مسئله رسیدگی نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: نکته بعدی در مورد حق مأموریت نمایندگان‌ سیاسی‌مان در خارج از کشور است که به طور میانگین روزانه 150 تا 200 یورو حق مأموریت این نمایندگان در سفرهای خارجی است.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: البته این حق مأموریت‌ها برای نمایندگانی تا سطح سفیر و پایین است و در سطح وزیر این حق مأموریت افزایش قابل توجهی می‌یابد.

وی افزود: نکته جالب‌تر این که سفرای ما در خارج از کشور علاوه بر حقوقی که دریافت می‌کنند به ازای هر روز حضورشان در کشور پذیرنده این حق مأموریت را (150 تا 200) یورو دریافت می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: موضوع بعد در رابطه با شرکت‌های دولتی است که عموما در خارج از کشور دفتر دارند و حق مأموریت‌هایی که برای مدیران این شرکت‌ها بدون هیچ نظارت و کنترلی پرداخت می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: نکته جالب‌تر اینجاست که عموما این شرکت‌ها، شرکت‌های زیاندهی هم هستند و حق مأموریت‌های سنگینی که برای مدیران این شرکت‌ها در نظر گرفته و پرداخت می‌شود جای تامل دارد.

وی افزود: دولت آقای روحانی در دو سال گذشته حدود 30 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی تخصیص داده که این تخصیص ارز نه تنها کمکی به کاهش قیمت‌ها نکرده بلکه موجب تورم و افزایش قیمت بیشتر به کالاهای اساسی نیز شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در این مدت دولت آقای روحانی 30 میلیارد دلار ارز دیگر را برای تنظیم بازار به این بازار تزریق کرده که ارزهای آن سر از صرافی‌های دبی و دیگر کشورهای منطقه درآورده است و عملا کمکی به تنظیم بازار ارز کشور نکرده است.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از 60 تن طلا به عنوان سکه به سلاطین این بخش پیش فروش شده و در اختیار آنها قرار گرفته است که آمار بسیار تأمل‌برانگیزی است.

وی افزود: علاوه بر این همچنین آقای روحانی بحث خرید اوراق را در دولت خود داشته که عملا دولت بعد را برای پرداخت سود و اصل پول این اوراق بدهکار کرده و عملا آینده‌فروشی کرده است و بودجه سال‌های بعد را اصطلاحا پیشخور کرده و دولت بعد را بدهکار کرده است.

عضو هیأت رییسه مجلس در پایان گفت: آقای روحانی عملا می‌خواهد که سرزمین سوخته‌ای را به دولت بعد تحویل دهد که هیچ منابع ارزی و طلایی خاصی در کشور به هنگام روی کار آمدن دولت بعدی وجود نداشته باشد و دولت بعدی را با چالش جدی مواجه کند./998/د102/ق

ارسال نظرات