۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۶۲۰۴۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

محبت و علاقه به دنیا سبب تزلزل انسان در دینداری می شود

محبت و علاقه به دنیا سبب تزلزل انسان در دینداری می شود
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه محبت و علاقه به دنیا سبب تزلزل در راه دینداری می شود، گفت: اهل بیت کوه های استواری اند که توسل به آنها سبب ثبات قدم می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل در شب تاسوعای حسینی در مراسم عزاداری که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد، یکی از پیام‌های عاشورا را ثبات قدم در دینداری اصحاب امام حسین (ع) دانست و گفت: انسان باید تلاش کند از مسیر حق منحرف نشود.

وی یکی از صحنه‌های زیبای کربلا و عاشورا را ثبات قدم یاران امام حسین (ع) دانست و به برخی از راه‌های رسیدن به ثبات قدم که در قرآن و حفظ این گوهر گرانبها اشاره شده است، افزود: شناخت از خدا، اهل بیت (ع) و قرآن سبب ثبات قدم می‌شود و هرچه شناخت انسان بیشتر باشد ثبات قدم انسان نیز محکم‌تر خواهد.

حجت الاسلام شاه فضل از دعا به عنوان یکی دیگر از عوامل ثبات قدم نام برد و اضافه کرد: دعا سبب می‌شود خدا انسان را در مسیر دینداری و ثابت قدم نگه دارد.

وی همچنین از توسل به اهل بیت (ع) به عنوان یکی دیگر از عوامل ثبات قدم در دینداری نام برد و گفت: از اهل بیت (ع) باید بخواهیم ما را در مسیر دینداری کمک کنند و به حال خود رها نکنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: اهل بیت (ع) کوه‌های استوار و استوانه‌هایی هستند که توسل به آن‌ها سبب ثبات قدم انسان می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه به برخی عواملی که سبب تزلزل انسان می‌شود اشاره کرد و گفت: گناهان را نباید دست کم و یا کوچک دانست، چرا که گناه یکی از عواملی است که سبب تزلزل انسان می‌شود.

وی از حب دنیا به عنوان یکی از عوامل تزلزل انسان در دینداری نام برد و ادامه داد: حب دنیا با محبت به دنیا دو موضوع متفاوت است، گاهی انسان مال و ثروت دارد اما به آن تعلق ندارد، انسان اگر نعمتی را از دست داد و ناراحت نشد و یا اگر به مال و ثروت رسید و ذوق زده نشد، حب به دنیا ندارد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: یکی از الطاف خداوند به بندگانش این است که نعمت‌هایی را که به او داده می‌گیرد تا تعلق او را از دنیا بگیرد به همین دلیل انسان عرفانی از مصیبت ها فراری که نیست بلکه استقبال هم می‌کنند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه گوش دادن به موسیقی عزم و اراده را از انسان می‌گیرد، افزود: گوش دادن به موسیقی انسان را در راه دینداری سست می‌کند و برخلاف گروهی که اعتقاد دارند موسیقی به انسان آرامش می‌دهد، موسیقی آرامش را از انسان می‌گیرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات