۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۲۳۳۱
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه»

اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه»
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در بیان جزئیات طرح «هر خانه یک حسینیه» گفت: اسامی مبلغاتی که هر سال برای تبلیغ اعزام می شدند در سامانه ثبت شده و افرادیکه تمایل دارند در منازل خود برنامه های عزاداری برگزار کنند، مبلغ برای حضور در مراسم اعزام می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری در گفت و گویی با بیان اینکه مهر حسینی هیچ گاه سرد و تمام نمی شود، افزود: محرم سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا دارای ویژگی های خاصی است و در شورای نهادهای دینی شیوه نامه برگزاری مراسم محرم بررسی و در شورای اجتماعی کشور نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مراسم محرم سال جاری نیز باید با شور و عزت حسینی همانند سال های قبل برگزار شود، افزود: محرم مردمی است یعنی مردم به دنبال برگزاری برنامه های مذهبی در این ایام هستند و تولی گری برنامه های محرم با مردم است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، شعار محرم امسال را«هر خانه یک حسینیه» عنوان و تصریح کرد: مراسم جمعی برای بانوان در محرم سالجاری در بوستان های ویژه بانوان، پارکینگ مجتمع ها، ورزشگاه های مخصوص بانوان و غیره برگزار می شود.

وی بیان کرد: در طرح «هر خانه یک حسینیه» اسامی مبلغاتی که هر سال برای تبلیغ اعزام می شدند در سامانه ثبت شده و افرادیکه تمایل دارند در منازل خود برنامه های عزاداری برگزار کنند، مبلغ برای حضور در مراسم اعزام می شود.

ظهیری گفت: طرح احسان، مواسات و همدلی در مراکز نیکوکاری، کانون دانش آموختگان و با تشویق مبلغان به منظور جمع آوری نذورات و هدایا اجرا می شود از جمله به جمع آوری جهیزیه برای نیازمندان اقدام خواهد شد.

وی ابراز کرد: مسابقات کتابخوانی ویژه ماه محرم به منظور افزایش مطالعه سیره و سبک زندگی اهل بیت(س) میان خانواده ها تدارک دیده شده است.

معاون حوزه های علمیه خواهران گفت: در فضای مجازی، دلنوشته، پادکست و منبرهای مجازی تولید شده و در عرصه بین المللی به پنج زبان زنده دنیا ویبنار برگزار می شود و تا اربعین ادامه دارد.

وی عنوان کرد: امسال حسینیه ای به وسعت دل های شیعیان در دنیا برپا می شود و هر کس از نقاط مختلف جهان می تواند شرکت کند و فضای ارتباطی گسترده ای وجود دارد که برگرفته از همکاری مشترک حوزه علمیه خواهران، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(س)، وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات است./1370/د102/ف

ارسال نظرات