۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۶۳۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان مطرح کرد؛

توجه به سیره علمای دین، روشنی بخش مسیر طلبگی

توجه به سیره علمای دین، روشنی بخش مسیر طلبگی
همدان - مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: طلبه باید به دو صفت بارز تقوا و علم مجهز باشد و با این دو سلاح می تواند تمام موانع را از سر راه بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ام کلثوم امیدی امروز در مراسم و آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند اظهار داشت: اولین و برجسته ترین کاری که طلاب در بدو ورود به حوزه های علمیه باید با آن آشنایی پیدا کنند، بحث «زی طلبگی» است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان همدان در ادامه سخنان خود گفت: بنابراین زمانی که یک طلبه دارای روحیه انقلابی و مطالبه گری باشد به خوبی می تواند با منش و فضای حوزه علمیه خود را تطبیق دهد.

این استاد حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه راه و مسیر طلبگی برای همه طلاب پر از فراز و نشیب های فراوان است، عنوان کرد: طلبه باید همواره به دو صفت بارز تقوا و علم مجهز باشد و با این دو سلاح می تواند تمام موانع را از سر راه خویش بردارد.

وی تصریح کرد: همچنین اگر طلبه از این دو صفت برخوردار نباشد، در دوران حضور در حوزه علمیه با سختی ها و مشقت های بسیاری روبرو خواهد شد و بی شک هم برای خود باعث ایجاد زحمت می شود و هم زمینه ساز ایجاد برخی از خسارت ها به جامعه اسلامی می گردد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: همچنین باید گفت که سختی ها و مشکلاتی که در راه تحصیل علوم دینی برای طلاب پیش می آید جزء همان مشکلاتی است که در طول تاریخ برای مومنین پیش آمده ا ست، لذا تنها با سلاح توکل به خداوند متعال می توان بر این ناملایمتی ها فائق شد.

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که همواره به طلاب یادآوری می شود، مساله توجه و مطالعه زندگی بزرگان و علمای دین است، زیرا در سیره این بزرگان رازهای بسیاری نهفته است که این رازها می توانند روشنی بخش مسیر حرکت ما باشند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات