۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۶۲۶۵۲

«صبر»؛ شرح رهبر معظم انقلاب بر حدیث مکارم‌الاخلاق منتشر شد

«صبر»؛ شرح رهبر معظم انقلاب بر حدیث مکارم‌الاخلاق منتشر شد
انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «صبر» را منتشر کرد. این اثر به بخشی از سلسله جلسات آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد کرامت مشهد در زمستان سال ۵۲ اختصاص دارد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در زمستان سال 1352 در جلساتی که پس از اقامه‌ نماز مغرب و عشا در مسجد کرامت مشهد برگزار می‌شد، به شرح حدیث مکارم‌الاخلاق که در آن به 10 ویژگی پیامبران اشاره شده، پرداختند. معظّمٌ‌لّه ضمن تبیین این صفات، اهتمام ویژه‌ای به زدودن برداشت‌های غلط از این معارف اساسی، در اذهان مخاطبان عمدتاً جوان خود داشتند.

مفهوم «صبر» نیز از مفاهیمی بود که مورد برداشت‌های غلط قرار گرفته بود. ایشان با ارائه‌ تعریفی صحیح و دقیق از «صبر» موضع و جایگاه آن را در میان معارف دینی تبیین کرده و آنگاه بر اساس روایتی از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به بیان اقسام صبر پرداخته‌اند.

متن پیاده شده‌ این جلسات در سال 1354 با بازنویسی و تنظیم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) و با کارسازی مبارز مجاهد مرحوم سیّدحسین نیّری تهرانی توسّط نشر غدیر به چاپ رسیده و پس از پیروزی انقلاب بارها توسّط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی ,

آنچنان که در مقدّمه‌ چاپ اوّل آن آمده، مؤلّف معظّم بنا داشتند مفاهیم مندرج در این سلسله جلسات و برخی مفاهیم دیگر را در قالب کتب سهل‌الوصول به دست چاپ بسپرند که شرایط بعدی مانع از این مهم می‌شود. مؤسسه‌ انقلاب اسلامی با دسترسی به نوارهای صوتی جلسات مذکور، پس از انتشار این مجلد، مباحث موجود از آن جلسات را در قالب مناسبی آماده و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب «صبر» اینجا را کلیک کنند./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات