۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۲۷۴۷
اهم مطالبی که معاون آموزش المصطفی در نشست خبری مطرح کرد؛

از شرح جزئیات آیین افتتاحیه تا پاسخ به شبهه میزان بودجه المصطفی

از شرح جزئیات آیین افتتاحیه تا پاسخ به شبهه میزان بودجه المصطفی
حجت الاسلام جزایری از برگزاری آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید المصطفی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید جزایری در نشست خبری مراسم آغاز سال تحصیلی 400-99 جامعه المصطفی و تجلیل از طلاب برتر که امروز در سالن جلسات ساختمان مرکزی المصطفی برگزار شد با تسلیت شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: المصطفی میزبان دانش پژوهانی از 120 ملیت است که در 250 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی تا دکتری و سطح یک تا پنج در ایران و بخش های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به طرح تحول آموزشی در المصطفی اظهار کرد: در این طرح، رشته های علمی در شش محور، دانش های مربوط به فقه و اصول با بیش از 100 گرایش، قرآن و حدیث، حکمت، فلسفه و عرفان، تاریخ و سیره، زبان و فرهنگ ها و علوم انسانی تقسیم می شوند.

وی افزود: در طرح تحول آموزشی، رشته ها و گرایش های ارائه شده در المصطفی به 360 رشته گرایش افزایش پیدا خواهد کرد و کارگروه های مهارتی نیز وارد سیستم آموزشی می شود.

حجت الاسلام جزایری با تصریح بر این که نحوه مواجهه با کرونا از افتخارات جامعه المصطفی است، بیان کرد: اولین مجموعه ای که توانست در شرایط کرونایی به صورت صحیح عمل کند المصطفی بود به گونه ای که در آغاز شیوع کرونا و از 5 اسفندماه، تمام آموزش ها از حضوری به برخط و آنلاین تبدیل و هر هفته بیش از 5 هزار کلاس مجازی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی از 15 شهریور ماه آغاز شده اما آیین افتتاحیه 20 شهریور به صورت مجازی با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی و گزارش معاون آموزش برگزار می شود.

معاون آموزش المصطفی افزود: کلاس های سال تحصیلی جدید المصطفی به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار می شود؛ به عنوان مثال برخی مقاطع همانند دکترا که تعداد دانش پژوهان کم است، در صورت اعمال تمام دستورالعمل های بهداشتی از سوی واحد آموزشی، کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

وی در ادامه به پرسش خبرنگاران مبنی بر وضعیت بودجه جامعه المصطفی پاسخ داد و افزود: بودجه جامعه المصطفی از بودجه یک دانشکده نیز کمتر است اما در بیان آمارها مغالطه صورت گرفته زیرا بودجه دریافتی جامعه المصطفی شامل حقوق کارمندان و موارد دیگر نیز می شود اما سایر مراکز دولتی حقوق کارمندان آنها جدای از بودجه پرداخت می شود که اگر این موارد کاسته شود فاصله بودجه المصطفی با سایر مراکز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام جزایری اضافه کرد: بودجه سال جاری المصطفی با تورمی که وجود دارد به میزان بودجه سال 97 است؛ المصطفی شرایط جامعه و وضعیت کشور را درک کرده و به جای این که به دنبال بودجه خواهی باشد تلاش می کند تا با استفاده از فرصت های دیگر همانند استفاده از ظرفیت نخبگان و جهادی عمل کردن کمبودها را جبران کند.

وی افزود: به عنوان مثال طرح تحول آموزشی که چندین سال بر روی آن کار شده است طراحان آن حتی یک ریال هم دریافت نکرده اند و یا پرداختی به اعضای هیأت علمی و اساتید بسیار پایین تر از پرداختی سایر مراکز علمی یا دانشگاه ها است./1324/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
وقتی انسان مومن بخواهد برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کند، باید لذت‌ها و خوشی‌هایی را انتخاب کند که اولویت‌دار است.
0
0