۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۱۱۶

آیت الله صانعی درگذشت

آیت الله صانعی درگذشت
آیت الله یوسف صانعی که از شامگاه پنجشنبه در بیمارستان بستری شده بود، امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله یوسف صانعی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم ساعاتی قبل دار فانی را وداع گفت.

وی شامگاه پنج شنبه، در اثر زمین خوردگی مبتلا به شکستگی لگن و استخوان دست شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

شنیده‌ها حاکی است، در فرآیند درمانی نیاز شد که پزشکان وی را بی‌هوش کنند و پس از آن دچار اغما شد؛ تلاش بسیاری برای احیاء آن مرحوم صورت گرفت اما نتیجه بخش نبود.

گفتنی است، آیت الله صانعی که پیش تر در برخی محافل به عنوان مرجع تقلید مطرح می‌شد، سرانجام در تیرماه ۸۸ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به پرسش جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه درباره مرجعیت وی اعلام کرد که مشارالیه فاقد ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مگه جامعه مدرسین رد کنه میشه حجت الاسلام تیترتون خنده داره اجتهاد ملکه است با تایید یا رد کسی کار نداره بالا زدید آیت الله پایین گرفتید حجت الاسلام
3
1
سید
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
فقاهت و اجتهاد یک چیزه، صلاحیت برای مرجع تقلید شدن چیز دیگری است و شرایط دیگری می‌خواهد که مهمترین آنها عدالت است. بحث من کبروی است و ناظر به مرحوم آیت الله صانعی نیست. بنابر این نظر جامعه مدرسین اگر بر اساس شاخص‌ها و معیارهای اصیل، نه اهداف و اغراض سیاسی ابراز و اعلام شده باشد، درست است و جای خدشه و مناقشه نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی فقیه عالی مقام حضرت آیت الله العظمی صانعی (رضوان الله تعالی علیه) که از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری (قدّس الله نفسه الزّکیّة) بودند ضایعه ای است اسفناک و ثلمه ای است که لایسدّها شیء لذا این مصیبت عظمی را به ساحت مقدّس قطب عالم امکان حضرت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) و مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه مستقل شیعه و خانواده محترم آن مرجع تقلید تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
رسا نیوز
ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی صانعی (رضوان الله تعالی علیه) باید بگویم اولاً از کی تا بحال ملاک تشخیص مرجعیت جامعه مدرسین حوزۀ علمیه قم شده است، ثانیاً شما در این موقع حساس می خواهید تسویه حساب کنید که این چنین مطلبی را در انتهای خبر می نویسید. واقعاً باید بگوییم: فأین تذهبون؟؟؟؟؟؟؟
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
ملاک تشخیص مرجعیت ، در طول تاریخ پر افتخار تشیع ، یک نهاد حزبی سیاسی وابسته به حکومت نبوده است !!!
برای شما که رسانه ای وابسته به جریان متحجر حوزه هستید درد دارد بگوئید مرجع روشنگر آیت الله العظمی صانعی به ملکوت اعلی پیوست
4
1
ناشناس
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
ملاک تشخیص مرجعیت هماره تشخیص نخبگان بوده است .
جامعه مدرسین در تاریخ درخشانش هماره در تشخیص صلاحیت و عدم صلاحیت چراغ راه بوده و خواهد بود إن شاء الله تعالی
اهانت های شجره افسادات نه تنها چیزی از بلندای آن نهاد معزز نمی کاهد ، بلکه نشان می دهد ، در عین مظلومیت وظیفه شرعیشان را کماکان انجام داده و می دهد . أیدهم الله بتاییداته الخاصة و أهلک أعدائهم .
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
وقتی به مرجعیت قبول نشده پس همون حجت الاسلام خوبه دیگه.
0
2
ع. ج
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی رضوان‌الله‌علیه را به فرزندان و خاندان مکرّم و به برادر معززّ و محترم ایشان و نیز به شاگردان و علاقمندان و دوستان آن عالم بزرگوار تسلیت عرض میکنم.

آن مرحوم از شاگردان پر تلاش درسهای فقه و اصول و از نزدیکان حضرت امام خمینی اعلی‌الله‌مقامه بودند و پس‌از پیروزی انقلاب در مسئولیتهای مهمّ قضائی و غیره به خدمت اشتغال داشتند و امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد. رحمت و مغفرت حضرت حق را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۲ شهریور ۱۳۹۹
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
رد جامعه مدرسین بسته به سطح رد ، درجه را هم کاهش می دهد .
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
با عطمی گفتن های ما به کسی عظمت نمی دهند .
کسانی که معارضه با ولی فقیه را در پیش گرفته و در پی پشتیبانی فتنه گران قرار گرفتند ، نه تنها در درگاه الهی عظمتی ندارند ، که محاسبه سخت را بالطبع خواهند داشت .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
ملاک تشخیص صلاحیت و عدم صلاحیت ، در ید جامعه مدرسین ، به عنوان کسانی که اهل خبره بوده و توان تشخیص دارند ، از گذشته تا کنون بوده است . شریعتمداری توسط چه نهادی مسلوب الصلاحیه اعلام شد ؟
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
بعضیها به بهانه دفاع از افراد معلوم الحال چه راحت شمشیر زهرآگین زبان شون رو به روی مجموعه نورانی جامعه مکرم و منور مدرسین می کشند و بی محابا ... !
اللهم أید علمائنا الربانیین و اخذل و أهلک أعدائهم أعداء الدین .
0
1
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
بند آخر خبرتان نیازی نبود پیرو ولایت فقیه باشید تندروی نکنید
0
0