۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۳۲۲۵
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خبر داد؛

تدوین برنامه توسعه پنج ساله حوزه علمیه خواهران

تدوین برنامه توسعه پنج ساله حوزه علمیه خواهران
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از تدوین برنامه توسعه پنج ساله حوزه خواهران خبر داد و گفت: باید مشکلات حوزه علمیه خواهران در این مدت بر طرف شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح امروز در نشستی مجازی با مدیران و سرپرستان مدارس علمیه و مراکز تخصصی خواهران سراسر کشور با انتقاد از برخی ساخت و سازهای صورت گرفته در زمینه مدارس علمیه اظهار کرد: برخی ساخت و سازها اصلا نیازی نبوده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: گاهی مدارس در محل هایی با فاصله زیاد از شهر ساخته شده اند و گاهی نیز از استانداردهای لازم برخوردار نبوده اند؛ ساخت مدرسه علمیه مشرف به قبرستان کار درستی نیست.

وی افزود: ما مرکز تعلیم و تربیت بانوان هستیم بنابراین نیازمند امکانات ویژه ای همانند شیرخوارگاه، مهد کودک یا محل ورزش و تفریحگاه های مناسب است؛ نبود محل هایی با نشاط یا مجموعه هایی جامع برای خواهران محصل از نگرانی های بنده به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خطاب به مدیران استانی و مدارس علمیه حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: مسیری که طی کرده ایم را به خوبی ارزیابی و اشکالات را بیان کنید و نگذارید آسیب ها نهادینه شود تا مستأجر بعدی آنها را رفع کند.

وی با تصریح بر این که حوزه علمیه خواهران را باید از مرکز یا سازمان فرهنگی تبلیغی عمومی به سازمان علمی، تربیتی و پژوهشی ارتقاء دهیم، ادامه داد: چنین کاری هزنیه زیادی دارد و زحمت فراوانی می طلبد و در قدم نخست باید استانداردهای لازم در آن دیده شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: همچنین برای ارتقاء حوزه علمیه خواهران باید تیم مدیریتی و آموزشی نیز ارتقاء علمی و مهارتی داشته باشد؛ از سوی دیگر برنامه های آموزشی و کتب درسی باید به نحو منطقی و حکمیانه اصلاح شوند به گونه ای که طلبه بتواند با میراث علمی حوزه ارتباط برقرار کرده و خودش با گذراندن یک دور تحصیل، منابع اسلامی تولید کند.

وی در ادامه از تدوین برنامه توسعه پنج ساله برای حوزه علمیه خواهران خبر داد و گفت: پنج سال آینده به عنوان دوره تمهیدی در نظر گرفته شده و باید مشکلات حوزه علمیه خواهران در این مدت بر طرف شوند بنابراین تمام مدیران مرکز، استانی و مدارس باید برای پنج سال آینده برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: البته ستاد را به سمت برنامه ریزی در زمینه پنج سال آینده سوق داده ایم و بنا داریم در  زمستان سال جاری این برنامه را به نتیجه رسانیم و از مدیران نیز در خواست داریم برنامه هایی که قابلیت اجرا دارند را بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همدلی، محبت و وفاق را در فعالیت های سازمانی ضروری دانست و گفت: همدلی، وفاق، محبت و دلسوزی مشفقانه نسبت به همدیگر بسیار مهم است زیرا در صورت شکست روابط انسانی مناسب در سازمان ها، بهترین برنامه ها نیز به نتیجه نخواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر دلسوزی نسبت به طلاب گفت: بسیاری از مشکلات طلاب از جنس مشکلات آموزشی و تعلیمی نیست بلکه نیازمند مشاوره یا دلسوزی مادرانه و پدرانه است از سوی دیگر حوزه علمیه یک سازمان اداری مرسوم نیست که فقط بخشنامه صادر و بر اجرای آن نظارت کند.

وی افزود: بخش اصلی حوزه های علمیه تربیت، چشم پوشی از ضعف ها، دلسوزی و سنگ صبور شدن برای طلبه است و این موارد حوزه را به حوزه علمیه تبدیل کرده است؛ هیچ فردی در نظام مدرسه ای که روابط نرم انسانی در آن ترویج نشده باشد رشد نخواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: ما باید شخصیت های ارزشمندی را تربیت کنیم که خودشان قیمت خود را بدانند، بنابراین با رفتار از بالا به پایین نگاه کردن یا رفتار ادرای و آموزشی محض به نتیجه نخواهیم رسید./1324/پ201/ق

ارسال نظرات